Zatiaľ čo IQ (inteligenčný kvocient) je často považovaný za základ úspechu v kariére, EQ zohráva rozhodujúcu úlohu pri našich vzťahoch s kolegami, pri riešení konfliktov, zvládaní stresu a aj pri schopnosti pracovať v tíme. Ako ste na tom vy? Otestujte svoje EQ v kvíze, ktorý sme pripravili v spolupráci s pracovným portálom Kariéra.sk.
Na pracovisku sa denne stretávame s rôznymi výzvami od riešenia konfliktov medzi kolegami až po tlak zo strany nadriadených alebo náročné termíny. Vaša schopnosť pozitívne a produktívne reagovať na tieto výzvy závisí od vašej emocionálnej inteligencie. Ak dobré medziľudské vzťahy nepatria k vašim silným stránkam, môže to byť problém, hoci nie vždy.
Prečo je teda EQ na pracovisku nevyhnutná?
- Zlepšuje komunikáciu: Osoby s vysokou EQ sú schopné vyjadrovať svoje myšlienky a pocity jasne a efektívne, bez toho, aby sa vyvolali zbytočné konflikty.
- Zvyšuje empatiu: Vysoká EQ vám pomáha pochopiť pocity a potreby iných, čo výrazne zlepšuje spoluprácu.
- Uľahčuje riešenie konfliktov: S EQ dokážete riešiť konflikty pokojne a spravodlivo, čo vedie k lepším pracovným vzťahom.
- Zvyšuje stresovú odolnosť: Schopnosť ovládať svoje emócie vám pomôže zvládať stres a tlak v práci bez toho, aby ste sa dali negatívne ovplyvniť.
- Podporuje tímovú prácu: Ľudia s vysokou EQ sú lepší tímoví hráči, ktorí dokážu prispieť k spoločným cieľom a podporiť ostatných členov tímu.
Test nájdete na druhej strane →