"Správa tiež poukazuje na nedostatočné personálne obsadenie školských podporných tímov vrátane absencie školských psychológov, logopédov a sociálnych pedagógov," ozrejmil Machaj. Dodal, že deti, ktoré potrebujú odbornú pomoc, ju často nedostávajú včas, čo môže mať podľa jeho slov dlhodobé negatívne následky.
Horníková tiež vníma ako problém nedostatok školských psychológov a špeciálnych pedagógov. "Nemôžeme očakávať, že jeden školský psychológ zvládne komplexné potreby stovky či tisícky detí," podotkla s tým, že podporný tím umožňuje individuálny prístup a systematickú prácu so školskou klímou, ktorá má priamy vplyv na emocionálnu pohodu detí.
Podľa Machaja vyžaduje vytvorenie školských tímov systematický prístup a podporu zo strany odborných organizácií. "Podporné tímy sú kľúčovým krokom, aby sa škola stala miestom porozumenia, podpory a vzájomnej dôvery," spresnil. Medzi hlavné aktivity tímu patrí prevencia vzniku problémových situácií, no napríklad aj krízová intervencia v prípade nečakaných udalostí.