Jej výsledky poukazujú aj na nedostatky v riadení škôl. Na piatkovej tlačovej konferencii o tom informovali minister školstva Tomáš Drucker (Hlas-SD) a hlavná školská inšpektorka Alžbeta Štofková Dianovská.
"Najslabším článkom je samotné učenie sa žiakov na vyučovacích hodinách. Iba na každej druhej základnej škole, ktorú sme monitorovali, prebiehal vyučovací proces v aktívnej podobe. To znamená, že žiaci sa na hodine niečo učili, neboli pasívnymi prijímateľmi jednotlivých informácií, ktoré učiteľ na hodinu priniesol," uviedla hlavná školská inšpektorka Alžbeta Štofková Dianovská. Nedostatky v riadení škôl podľa nej súvisia s tým, že riaditelia sú preťažení administratívnou prácou a na pedagogické riadenie im ostáva menej času.
Minister zdôraznil, že správa jednoznačne potvrdzuje potrebu zavedenia kurikulárnej reformy, ktorá sa zameriava na rozvoj zručnosti namiesto doterajšieho spôsobu vyučovania formou výkladu. "Správa ukazuje, v čom sú žiaci pomerne silní, a to je memorovanie a v čom sú výrazne slabí, a to je kreatívne myslenie," doplnil.