Predošlá generácia veľa emócií nevyvolávala, pretože ste ju väčšinou na cestách odignorovali. Nástupca sa však už na trhu ohrial a rozhodne budí viac pozornosti. Spredu zaujme hlavne netradične poňatým tenkým pásom svetiel, kde akoby chýba tradičný výrez na svetlomety. Objavíte ho o kus nižšie a možno si na taký pohľad budete zvykať dlhšie, no predok vďaka tomu pôsobí uhladenejšie.
Dizajnérom sa podarilo zaujímavo skombinovať ostré uhly s oblinami a keď si vyberiete napríklad takúto červenú farbu, budú vyzerať aj veľké plastové plochy okolo karosérie celkom pekne. Kona vďaka nim vyzerá svalnato, ale nie tak, že to prehnala so steroidmi. Auto je vysoké 1,58 metra a svetlú má výšku 17 cm.
Dobre sa do neho nastupuje spredu aj zozadu, pričom vnútri je vďaka rázvoru 2,66 metra dosť miesta v oboch radoch. Zadné dvere majú navyše slušný uhol otvorenia, takže sa ľahko manipuluje s detskou autosedačkou a užívateľský komfort umocňuje fakt, že nemá vysoké prahy, takže sa poľahky usadia aj tí menej pohybliví a objemnejší... Vnútri sme ocenili aj to, že namiesto záplavy displejov stavili konštruktéri na analógové tlačidlá na ovládanie najdôležitejších funkcií.
Okrem klímy tak máte na dosah prsta aj multimédiá či volič jazdných režimov, pričom je všetko intuitívne oddelené a rozmiestnené na centrálnom paneli a všetci, ktorí do tohto primárne mestského SUV sadli, to ocenili. Vo výbave Style síce čierny interiér s množstvom plastu nepôsobil vyslovene hodnotne, puncom dokonalosti bola evidentná odolnosť materiálov, ktoré vydržia roky bezohľadného humpľovania s minimom starostlivosti. Na správnych miestach nájdete mäkčené plochy, ale hlavne - vnútri je naozaj veľa miesta!
Smädný motor?
Pod kapotou Kony s predným náhonom sme mali benzínový 1,6-litrový prepĺňaný štvorvalcový motor s výkonom 170 koní a maximálnym krútiacim momentom 265 Nm, ktoré boli dostupné v spektre 1 600 - 4 500 ot./min. a auto výborne reagovalo na povely plynu, ale len v športovom režime, pretože v ostatných jazdných módoch dynamiku trochu limituje 7-stupňový automat. Ten akoby motor umelo tlmil v záujme dosiahnutia čo najlepšej spotreby, no viete si pomôcť - aktivujte dynamický režim a preberte radenie pádlami pod volantom.
Vtedy si s Konou viete aj zašpásovať v zákrutách, z ktorých sa viete pekne vytiahnuť pod plynom. V takomto prípade však nečakajte extrémnu úspornosť. Ak idete s ľahkou nohou, viete jazdiť v rozmedzí 6 až 7 litrov, ak na diaľnici či na okreskách prikúrite pod kotlom, prirátajte pár litrov.
Žiadna hrôza a celkový dojem dotvára aj podarené zaručanie motora, ktorý, keď ho po kick-downe prevodovka pošle do otáčok, prenikne do kabíny prijateľnou mierou a vnútri vás nerušia pazvuky od podvozka. Ten je nastavený so zámerom maximalizovať pohodlie posádky a darí sa mu to na jednotku.
Hyundai Kona 1,6 T-GDi Style
- Motor: R4
- Výkon: 170 koní
- Max. krútiaci moment: 265 Nm
- Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 8,5 s
- Max. rýchlosť: 208 km/h
- Cena: od 31 590 €