Ak chce klient využiť novú službu, bude prostredníctvom QR kódu z dokumentácie k poistnej zmluve presmerovaný na overovaciu stránku TravelMedik spoločnosti Click2Claim, kde vyplní potrebné údaje. Tieto údaje následne vyhodnotí lekár s príslušnou špecializáciou, ktorý sa s klientom telefonicky spojí, prediskutuje s ním jeho zdravotný problém a odporučí mu ďalšiu vhodnú individuálnu liečbu a prípadné lieky. Skúsenosti UNIQA ukazujú, že mnohé bežné problémy sa dajú odstrániť domácou liečbou a nákupom liekov v lekárni. V prípade vážnejšieho zdravotného problému dá lekár TravelMedik pokyn kontaktovať asistenčnú službu cestovného poistenia, ktorá zabezpečí odbornú lekársku pomoc v mieste pobytu klienta.
Keďže služba TravelMedik je súčasťou asistenčnej služby cestovného poistenia, ktorú v UNIQA zabezpečuje česká spoločnosť, odborné konzultácie zabezpečujú najmä českí lekári.
„Prvé skúsenosti nám ukazujú, že možnosť prediskutovať svoje problémy s českými lekármi turisti vítajú. Češtine väčšina Slovákov dobre rozumie a vyhovuje im, že pri diskusii o zdravotnom probléme môžu ísť hlbšie do detailov a viac dôverujú im, najmä v krajinách, kde je úroveň a prax zdravotnej starostlivosti odlišná,“ hovorí Eva Trajboldová, manažérka produktov poistenia osôb UNIQA poisťovne.
Služba je dostupná 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Na využívanie asistenčných služieb Travel Medik má nárok každý, kto si v UNIQA poisťovni dojedná a zaplatí cestovné poistenie online na webovej stránke alebo prostredníctvom porovnávača, v cestovnej kancelárii, agentúre alebo u iného partnera UNIQA poisťovne.
Proces využívania služieb TravelMedik je jednoduchý a rýchly:
-
Klient načíta QR kód alebo odkaz z dokumentácie k cestovnému poisteniu. Tie ho priamo odkážu na inteligentný online formulár (tzv. „tiráž“), ktorého úlohou je zhromaždiť príznaky a aktuálne informácie o zdravotnom probléme.
-
Informácie z formulára vyhodnotí zdravotnícky personál a odovzdá ich lekárovi podľa potrebnej odbornosti. Ten je oboznámený s výstupom z formulára a do niekoľkých minút dá vedieť, že je pripravený na videorozhovor. Klient dostane textovú správu s odkazom na tzv. virtuálnu čakáreň.
-
Po kliknutí na tento odkaz sa klient dostane do virtuálnej čakárne, kde čaká na spojenie s lekárom. O chvíľu je pripojený a môže konzultovať zdravotný problém priamo so českým lekárom.
-
Po skončení konzultácie lekár pripraví lekársku správu (výstup zo zdravotnej dokumentácie), uloží ju do systému, kde sa automaticky archivuje a zároveň odošle na e-mail klienta.
-
V závislosti od konkrétnej lokality klienta systém v prípade potreby pripraví orientačný preklad pre miestneho lekára. Klient tak bude mať k dispozícii lekársku správu v češtine a orientačný preklad do angličtiny alebo miestneho jazyka. Vo väčšine lokalít klient dostane aj kontaktné údaje na miestne zdravotnícke zariadenie (adresa, otváracie hodiny, rozsah služieb) pre ďalšie riešenie jeho zdravotného problému. V takejto situácii by mal klient kontaktovať asistenčnú službu UNIQA poisťovne a postupovať podľa jej pokynov.
V rámci Travelmedik sú k dispozícii tieto lekárske špecializácie: všeobecný lekár, kardiológ, internista, pediater, kožný lekár, neurológ a gastroenterológ. Ide o lekárske profesie, ktoré turisti štatisticky využívajú najčastejšie.