Spresnila, že viac ako štvrtina prevádzok priznala, že inflácia im tento rok spôsobila úbytok hostí. Necelá polovica zhodnotila, že ich počet bol rovnaký ako vlani. Naopak, vyšší počet zákazníkov mala pätina podnikov. Tretina reštaurácií nezaznamenala od začiatku tohto roka zmeny v správaní svojich hostí. Takmer 38 % z nich však má viac návštev, ale zároveň aj menšie objednávky. Menej návštev aj objednávky ako vlani mala štvrtina z opýtaných.
Bachratá ďalej spresnila, že v súvislosti s infláciou a zdražovaním zdvihla ceny o 60 % desatina prevádzok. Ceny nahor o 26 % upravila aj pätina reštaurácií. Na rovnakej úrovni z vlaňajšieho roka zostalo len 11 podnikov.
Aktuálne čelia gastroprevádzky podľa riaditeľky spoločnosti najmä rastúcim nákladom na suroviny, celkovo má s tým problém 63,4 %. Ďalšími výzvami pre podniky je hľadanie úsporných opatrení (53,5 %), nedostatok kvalitného personálu (39,6 %), obmedzená možnosť cenovej politiky (36,6 %), tlak na ziskovosť (32,7 %) a zníženie konkurencieschopnosti (19,8 %). V súvislosti s nedostatkom personálu bola až štvrtina podnikov nútená v poslednom roku zavrieť terasu alebo časť vnútornej prevádzky. Ďalších 12 % reštaurácií uviedlo, že skrátili prevádzkovú dobu.