Komisia, ktorá vyšetruje dotácie pre výrobcov elektrických vozidiel v Číne, uviedla, že jej niekoľko z nich predložilo cenové záväzky. Týkali sa dodržiavania minimálnych dovozných cien, ktoré mali kompenzovať dotácie. "Naše skúmanie sa zameralo na to, či by ponuky eliminovali škodlivé vplyvy dotácií. A či by sa dali efektívne monitorovať a presadzovať. Komisia dospela k záveru, že žiadna z ponúk nespĺňala tieto požiadavky," uviedol hovorca EK.
Komisia odmietla poskytnúť podrobnosti o ponukách, uviedla však, že ich dôkladne preskúmala, aby zistila, či spĺňajú antisubvenčné pravidlá Svetovej obchodnej organizácie (WTO) a EÚ. "Komisia zostáva otvorená vyjednávaniam o riešení, ale to musí byť plne v súlade s pravidlami WTO a plne napraviť škodlivé účinky zistených dotácií," dodal hovorca.
Eurokomisár pre obchod Valdis Dombrovskis sa na budúci týždeň stretne s čínskym ministrom obchodu Wang Wen-tchaom. Komisia je blízko k zavedeniu konečných ciel až do výšky 35,3 % na elektromobily vyrobené v Číne, nad rámec štandardného dovozného cla EÚ na autá vo výške 10 %. O navrhovaných clách bude hlasovať všetkých 27 členov EÚ. Zavedú sa do konca októbra, pokiaľ proti nim nebude kvalifikovaná väčšina 15 členov EÚ zastupujúcich 65 % obyvateľov bloku.