Zmena zaberie roky
Nielen obyvateľom však prekáža stav brány do mesta, ale situáciu riešia už aj kompetentní. Metropolitný inštitút Bratislavy (MIB) nedávno vydal dokument, ktorý slúži ako zadanie pre urbanisticko-ekonomicko-dopravnú štúdiu budúcej podoby Hlavnej stanice. Mala by byť zelenšia, udržateľnejšia, s čo najkratšími prestupovými vzdialenosťami.
Hoci ide o pekné vízie, realitou zostáva, že magistrát sa v poslednom roku zmohol len na skrášlenie okolia, no vnútri to stále vyzerá ako v chlieve. Problémom sú komplikované vlastnícke vzťahy štátu, mesta a súkromných vlastníkov a nedostatok financií. Magistrát pritom už minulý rok podpísal so štátom memorandum, ktoré počíta s komplexnou obnovou budovy stanice a priľahlého okolia.
„Sme odsúdení na spoluprácu medzi ŽSR, mestom, ministerstvom dopravy a súkromným investorom. Štát nikdy nebude mať dostatok peňazí na komplexnú rekonštrukciu,“ povedal minulý rok vtedajší minister dopravy Andrej Doležal. Mesto hľadá investora a primátor Matúš Vallo priznal, že do realizácie víťazného návrhu prejdú roky.
Aké miesta obyvateľom najviac prekážajú
1. Hlavná železničná stanica 88 %
2. Kamenné námestie a bývalý Hotel Kyjev 54 %
*opýtaní v tomto prípade označili väčšinovo možnosť nie som hrdý/hanbím sa.