Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
26.07.2023 00:00 | PR články
PR článok

Vylepšenia plne elektrického kompaktného luxusného SUV Lexus UX 300e

Rozsiahle vylepšenia posilnili príťažlivosť mestského crossoveru, ktorý bol uvedený na trh pred tromi rokmi ako prvý plne elektrický model značky Lexus.

Model UX 300e sa zrodil z ambície spoločnosti Lexus vyvinúť malé mestské vozidlo a najnovšie úpravy mu umožňujú prejsť dlhšiu vzdialenosť medzi dvoma nabíjaniami, zvyšujú jeho estetickú príťažlivosť, komfort a pohodlie kabíny a ešte viac spríjemňujú jazdu. Zmeny tiež potvrdzujú, ako veľmi sa elektrifikácia hodí k uznávaným vlastnostiam vozidiel značky Lexus, pretože dopĺňa tichú kultivovanosť s uspokojivo citlivým správaním na ceste.

Najmarkantnejšou zmenou je nový akumulátorový systém, ktorý zvyšuje dojazd o viac ako 40 %, až na 450 km v kombinovanom cykle WLTP. Zážitok z jazdy v duchu stratégie „Lexus Electrified“ sa zlepšil aj vďaka detailným úpravám odpruženia, karosérie a podvozka modelu UX 300e.

Vo vnútri vozidla je najviditeľnejším vylepšením prepracovaný multimediálny systém. Má lepšiu konektivitu, rýchlejšiu a ľahšiu obsluhu, cloudovú navigáciu a väčšie, osem- a 12-palcové dotykové obrazovky. Interiér je teraz v ponuke aj s novými možnosťami výberu čalúnenia.

Vylepšený model UX 300e môžeme na našom trhu očakávať v lete 2023. Vylepšenia ďalších dvoch variantov UX – hybridného elektrického modelu bez nutnosti dobíjania UX 250h a benzínové modelu UX 200 – boli v ponuke už v lete 2022.

Otvoriť galériu
Zdroj: Toyota

Výrazný nárast dojazdu

Model UX 300e predtým ponúkal dojazd 305 až 315 km v kombinovanom jazdnom cykle WLTP, v závislosti od doplnkového vybavenia, ako je napríklad veľkosť kolies. Nový akumulátor tento parameter zlepšuje o viac ako 40 %. Modely vybavené 17-palcovými kolesami teraz dosahujú kombinovaný dojazd WLTP 450 km (v závislosti od doplnkového vybavenia), modely s 18-palcovými kolesami majú kombinovaný dojazd 440 km (taktiež v závislosti od doplnkového vybavenia).

Aerodynamická účinnosť modelu UX 300e prispieva k maximalizácii jeho dojazdu. Podlahové kryty sa zväčšili v porovnaní s ostatnými modelmi UX a spodná plocha akumulátora je vyrovnaná a hladká, aby umožňovala čistú aerodynamiku spodnej časti karosérie.

Otvoriť galériu
Zdroj: Toyota

Elektrická účinnosť s rozšírenou starostlivosťou o akumulátor až na 10 rokov

Na zlepšenie kontroly a predĺženie životnosti akumulátora má vozidlo senzory, ktoré monitorujú napätie každého článku a bloku akumulátora, ako aj teplotu akumulátorových článkov. Vďaka pokročilému systému správy akumulátora je výsledkom maximálna využiteľná kapacita článkov a predĺžený dojazd. Vo vnútri akumulátora cirkuluje chladný vzduch a udržiava jeho stabilný výkon aj pri vysokej rýchlosti a počas opakovaného nabíjania. Vyhrievacie prvky pod každým modulom akumulátora minimalizujú vplyv chladného počasia na dojazd a zabezpečujú, aby bol od začiatku jazdy k dispozícii plný výkon.

Na doplnenie energie akumulátora má model UX 300e na pravej bočnej strane karosérie konektor na striedavý prúd (AC) určený na bežné nabíjanie a na ľavej bočnej strane karosérie je konektor na jednosmerný prúd (DC) určený na rýchle nabíjanie. Pomocou rýchleho nabíjania sa akumulátor nabije na 80 % za 80 minút. Pri nabíjaní striedavým prúdom trvá nabitie batérie na 100 % pri 32 A 9 hodín 30 minút.

Kým sa vozidlo UX 300e nabíja, je možné používať elektrické zariadenia, ako je klimatizácia či audiosystém.

Pomocou mobilnej aplikácie Lexus Link môžu majitelia modelu UX 300e sledovať stav nabitia akumulátora, dostupný dojazd a čas zostávajúci do úplného nabitia. Táto aplikácia ponúka aj možnosť na diaľku naplánovať čas začiatku nabíjania, čo umožňuje majiteľom využívať sadzby za elektrickú energiu mimo špičky.

Otvoriť galériu
Zdroj: Toyota

Flexibilita SUV s jazdnými vlastnosťami hatchbacku

Model UX navodzuje pocit dynamického luxusného hatchbacku už od chvíle, ako sa vodič usadí za volantom: napriek tomu, že má vyššiu polohu sedadla, ktorá sa vyžaduje od crossoverov, výsledkom tejto jazdnej polohy je relatívne nízke ťažisko, vďaka čomu má vodič pocit, že je bližšie k zemi ako v iných SUV. Interiér zasa vytvára v cestujúcich dojem otvorenosti a priestrannosti, aj keď model UX 300e má pomerne kompaktné vonkajšie rozmery.

Lexus UX  má rázvor kolies 2 640 mm, ktorý prispieva k plynulej a stabilnej jazde i k priestrannosti kabíny, zatiaľ čo stopový priemer otáčania 10,4 m uľahčuje manévrovanie a parkovanie. Jazdným vlastnostiam prospieva aj nízke ťažisko vozidla UX, ktoré sa v elektrickom modeli UX 300e podarilo čiastočne dosiahnuť umiestnením akumulátora pod kabínu, ako aj použitím hliníka na bočných dverách, blatníkoch a kapote a kompozitných materiálov na dverách batožinového priestoru. Vďaka umiestneniu akumulátora sa v porovnaní s hybridný modelom UX 250h zväčšil aj batožinový priestor, a to z 320 litrov na 367 litrov (od paluby po kryt batožinového priestoru).

Otvoriť galériu
Zdroj: Toyota

Vylepšený zážitok z jazdy

Na umocnenie zážitku z jazdy sa na modeli UX 300e vykonalo množstvo drobných zmien v detailoch. Jemné vyladenie elektrického posilňovača riadenia a tlmičov zostrilo dynamiku jazdy, rovnako ako aj zvýšená tuhosť karosérie s dodatočnými bodovými zvarmi. Tieto úpravy ešte viac zlepšujú agilitu vozidla, čo sú vlastnosti, ktoré sa zvýraznili nízkym ťažiskom vozidla a uložením akumulátora pod podlahu.

Systém voľby režimov jazdy od spoločnosti Lexus umožňuje prispôsobiť zážitok z jazdy na mieru. Režim bežnej jazdy „Normal“ poskytuje optimálnu rovnováhu medzi jazdným výkonom a dojazdom, ekologický režim jazdy „ECO“ ponúka maximálnu úsporu energie pri všetkých jazdných podmienkach tým, že zmierňuje reakciu akceleračného pedála aj účinnosť klimatizácie, a športový režim „Sport“ zaisťuje rýchlejšiu odozvu na akcelerečný pedál a vyššiu citlivosť riadenia. Vodiči tiež môžu prepínať medzi štyrmi úrovňami spomalenia pomocou radiacich páčok na volante, a prispôsobiť ho tak typu cesty, vlastnému prirodzenému štýlu jazdy a preferovanému pocitu kontroly.

Otvoriť galériu
Zdroj: Toyota

Pokojne tichá a zdravá kabína

Kryty podlahy, ktoré pomáhajú potlačiť hluk z cesty, sú len jedným z opatrení na zabezpečenie pokojného ticha v kabíne. Materiál v obložení blatníkov pomáha pohlcovať hluk prameniaci z kontaktu pneumatík s vozovkou, malými kamienkami, nečistotami a vodou. Akustické sklo v oknách zasa znižuje vysokofrekvenčný hluk vetra a vďaka vylepšeniam je odteraz viac zvukovej izolácie aj v karosérii.

Vďaka tichej kabíne modelu UX 300e si môžu cestujúci naplno vychutnávať jasný a mocný zvuk exkluzívneho audiosystému s priestorovým zvukom Mark Levinson® Premium s výkonom 915 W a sústavou 13 reproduktorov.

V záujme zabezpečenie príjemného pohodlia všetkých vo vozidle využíva model UX 300e aj najnovšiu generáciu technológie čistenia vzduchu v kabíne nanoe™ X. Tieto molekuly vody veľkosti nanometrov obsahujú mikroskopické hydroxylové radikály a odstraňujú nepríjemné pachy, pôsobia proti plesniam a spomaľujú šírenie vírusov, baktérií, peľu a alergénov. Ak sa chcete dozvedieť viac o technológii nanoe X, navštívte stránku http://newsroom.lexus.eu/breathe-easy-feel-great-inside-your-lexus-with-nanoe-x/

Nový multimediálny systém: ľahšia obsluha, viac funkcií

Najviditeľnejším vylepšením pre cestujúcich v modeli UX je nový multimediálny systém, ktorý má namiesto ovládacej dotykovej plochy dotykovú obrazovku. V porovnaní so svojím predchodcom ponúka intuitívnejšie ovládacie prvky, viac funkcií, lepšie možnosti pripojenia a rýchlejšie reaguje na príkazy.

Veľkosť obrazovky sa zväčšila podľa stupňa výbavy: verzia zväčšená zo sedem na osem palcov ponúka ostrejšiu grafiku a obrazovka zväčšená z 10 na 12 palcov ponúka vyššie rozlíšenie. Na uľahčenie interakcie je obrazovka teraz posunutá o 143 mm dopredu.

Otvoriť galériu
Zdroj: Toyota

Nový systém rozpoznávania hlasu zahŕňa možnosť používania palubného asistenta „Hej Lexus“, ktorý reaguje na hlasové príkazy. Uľahčuje tým telefonovanie, obsluhu audiosystému a klimatizácie, ako aj vyhľadávanie na internete. Naprogramovaný je tak, aby rozumel hovorovejším výrazom a rozpoznával, či hovorí vodič alebo spolujazdec. Dokáže tiež rozlíšiť príkazy od hluku v pozadí, aby používateľ pri zadávaní príkazov nemusel znižovať hlasitosť zvuku.

Na uľahčenie plánovania cesty a predchádzanie zdržaniam v premávke je v rámci štandardnej výbavy v ponuke cloudová navigácia s funkciou stáleho pripojenia „always connected“, ktorá zabezpečuje prístup k aktuálnym informáciám o doprave a stave ciest v reálnom čase.

Nový multimediálny systém poskytuje integráciu smartfónov prostredníctvom systémov Apple CarPlay (bezdrôtové pripojenie) a Android Auto (káblové pripojenie), čím sa ešte viac zlepšuje konektivita. Tá je teraz rozšírená aj na mobilnú aplikáciu Lexus Link, ktorá umožňuje na vozidle diaľkovo zamykať a odomykať dvere, spustiť výstražné svetlá či nastaviť klimatizáciu alebo vyhrievanie kabíny ešte pred nastúpením do vozidla.

Otvoriť galériu
Zdroj: Toyota

Obľúbený medzi zákazníkmi značky Lexus

Kompaktný crossover značky Lexus si získava priazeň medzi rodinami v mestách, ktoré chcú flexibilitu crossoveru s jazdnými vlastnosťami hatchbacku. Model UX bol v kalendárnom roku 2022 druhým najpredávanejším modelom značky Lexus v Európe s počtom 14 559 predaných kusov, hneď za úplne novým modelom NX, ktorý bol predstavený tento rok. Model UX 300e sa na tomto predaji podieľal 13 percentami, pričom sa očakáva, že tento podiel v nadchádzajúcich rokoch vzrastie.

V porovnaní s hlavnými dôvodmi kúpy kompaktného SUV u konkurenčných značiek je pre väčšie percento záujemcov o kúpu modelu Lexus UX dôležitý hybridný alebo elektrický pohon, povesť značky, nízka spotreba paliva/energie, všeobecná odolnosť a prestíž. Pre spoločnosť Lexus plní model UX aj kľúčovú úlohu vstupnej brány do značky Lexus a láka mladších zákazníkov na ich prvé luxusné vozidlo.

Ďalšie funkcie bezpečnostného systému a podrobnejšie informácie o vylepšeniach modelu Lexus UX 300e sa dočítate TU.

Otvoriť galériu
Zdroj: Toyota

Viac k téme:
Súvisiace články:
Autor: Pr článok

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou News and Media Holding, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania. Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov viac informácií k ochrane osobných údajov.

Odporúčame z TIVI.sk

Medzi vystavujúcimi umelcami nechýbali ani političky ako Jana Vaľová (59), ministerka kultúry Martina Šimkovičová (53) či exposlankyňa Romana Tabaková (33).
Foto
Političky vystavili svoje obrazy: Ako ich hodnotí odborník na umenie? Povedal to jasne!
Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj.
Pomocná ruka pre Ukrajinu za niekoľko miliónov: Aha, ktorá krajina sa na to odhodlala!
Mexický boxer Israel Vázquez.
Foto
Prišiel o oko, preslávili ho ikonické zápasy: Náhle zomrel majster sveta
Mária Čírová a manažér a manžel Marián Kachút.
Exkluzívne
Čírová zmizla z ČSMT! Manžel prehovoril: Prečo sa Mária v šou už neukáže
(ilustračné foto)
Policajtom skoro oči vypadli: Muž jazdil na elektrokolobežke po sídlisku, viezol si...
Na archívnej snímke z 22. novembra 2021 vtedajšia nemecká kancelárka Angela Merkelová.
ÚSPECH Angely Merkelovej: Týmto zaujala vyše 200.000 ľudí!
Polícia informovala o prebiehajúcej evakuácii v areáli univerzity v Plzni.
Hororová situácia na českej univerzite: Po oznámení o streľbe spustila polícia veľké PÁTRANIE!
Mikuláš Černák (57) herec Milan Ondrík
Prvé zábery z filmu ČERNÁK: Bude to plné TEMNOTY a ŠPINY! Neporovnateľné s jednotkou
Foto
Kucka sa cestou na žreb poriadne zabával: Prišiel električkou a vytiahol kvalitu
Na archívnej snímke z 1. novembra 2024 juhokórejský minister obrany Kim Jong-hjun (vľavo) reční počas tlačovej konferencie v Ottawe.
Rozruch v Južnej Kórei prináša následky: Minister obrany podal demisiu, nie je jediný!
Foto
Gerson mal v Slovane šialené požiadavky: Chcel luxusný dom, klavír a ďalší prepych
Súd rozhodol, že konanie bude obnovené a Ivo P. pôjde do väzby za obzvlášť závažné znásilnenie.
Foto
Prelomové rozhodnutie súdu! Záchranár, ktorý uniesol Soňu, ide do väzby: A to nie je všetko