Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
27.04.2023 00:00 | PR články
PR článok

Žiaci ukázali, ako si predstavujú obchod v budúcnosti. Vyzerá inak ako dnes

Prostredie obchodu je atraktívnym miestom pre rôzne vekové kategórie zákazníkov. Nie je ľahostajné ani žiakom končiacim štúdium na základnej škole.

Naopak, živo sa o obchod zaujímajú a nebáli sa v súťažiach organizovaných obchodnými reťazcami združených v SAMO ukázať, ako si predstavujú jeho budúcnosť.

Cieľom súťaží „Rozlúskni to!“ a „Obchod budúcnosti“ je zatraktívniť pre žiakov 8. a 9. ročníkov základných škôl prostredie obchodu formou súťažnej kreatívnej aktivity. Súťaže boli vyhlásené v rámci spoločnej iniciatívy členov Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) zameranej na duálnu formu štúdia práve v oblasti obchodu.

Rozlúskni to!

V tejto súťaži určenej pre 9. ročníky základných škôl si súťažné tímy mohli vybrať jednu z piatich tém: Ekológia, Ekologická udržateľnosť, Zlepšenie usporiadania (obchodnej) prevádzky, Zlepšenie informovanosti a Ako zlepšiť zážitok z nakupovania. Práve tej poslednej témy sa chopil aj víťazný tím deviatakov zo ZŠ Cabaj-Čápor. Ich nápad e-nákupného košíka, ktorý by v budúcnosti pomáhal zákazníkom vyhľadávať tovar v predajni, automaticky ho po vložení do košíka zvážil a s jeho pomocou aj za nakúpený tovar zaplatil sa odbornej porote zapáčil najviac. Okrem kreativity nápadu ocenili zástupcovia obchodu aj fakt, že vďaka rýchlemu technologickému napredovaniu v oblasti predaja nie je vylúčené, že sa v dohľadnej budúcnosti stane tento nápad možnou realitou. Odborná porota ocenila aj environmentálnu stránku projektu, v ktorom sa počítalo s udržateľnou výrobou energie zo solárnych panelov, či už pre obchodné prevádzky, ale aj na dobíjanie samotných e-košíkov.

Ako vznikol víťazný návrh si môžete vypočuť v priloženom rozhovore s členmi víťazného tímu zo ZŠ v Cabaj-Čápore.

Obchod budúcnosti

V súťaži „Obchod budúcnosti“ mali žiaci 8. ročníkov možnosť vyjadriť svoju víziu, ako si predstavujú obchod o niekoľko rokov. Téma ich naozaj oslovila, veď podľa ich vlastných slov venovali projektom nie dni či týždne, ale mesiace, vrátane víkendov. „Každý, kto má kreatívnu prácu vie, že nápad sa nedá len tak odložiť, lebo práve prišiel víkend. Na prvotný nápad sa nabaľujú ďalšie, tie sa zdieľajú s ostatnými členmi tímu a projekt takto v čase vyzrieva až do svojej finálnej podoby. Teší nás, že naše súťaže podnietili žiakov pristupovať k svojim projektom presne takto, lebo ich to približuje k tomu, čo budú potrebovať neskôr v praxi, či už v obchode alebo inde,“ hovorí Martin Krajčovič, predseda SAMO.

Ako najkvalitnejší projekt v tejto súťaži bol napokon vyhodnotený projekt žiakov zo základnej školy Ľ. Fullu na Maurerovej ulici v Košiciach. Odborná porota na ňom ocenila fakt, že dokázal nielen skĺbiť reálne moderné technológie so súčasnosťou, ale zapracovať doň čoraz dôležitejší ekologický aspekt. V obchode budúcnosti v ich ponímaní hrá dôležitú úlohu nielen kvalita služieb, ale aj zeleň a ekologická výroba potrebnej energie. Presvedčiť sa o tom môžete vo videu TU.

Otvoriť galériu
Zdroj: Pr článok

Školy boli motivované atraktivitou tém aj hodnotnými cenami

Do obidvoch súťaží sa zaregistrovalo spolu viac ako 70 tímov, čo predstavuje viac ako 800 žiakov zo škôl z celého Slovenska.

Okrem atraktívnych tém boli veľkou motiváciou pre školy aj hodnotné ceny. Víťazný tím v každej zo súťaží získal poukážku v hodnote 2 000 EUR na výlet podľa vlastného výberu. Bokom nezostali ani ich školy, ktoré získali poukážku v hodnote 1 500 EUR na nákup vybavenia podľa vlastného výberu.

Preto školy, ak chcú zapojiť svojich talentovaných žiakov do projektov duálneho vzdelávania SAMO, kde majú možnosť rozvinúť svoje kreatívne nápady a získať hodnotné ceny, nech neváhajú a prihlásia svoje tímy do nasledujúceho ročníka. Pre detailnejšie informácie treba sledovať stránku www.podstudovatobchod.sk.

Súťaže organizačne zabezpečovala spoločnosť CENTIRE.

Viac k téme:
Súvisiace články:
Autor: Pr článok

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou FPD Media, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania. Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov viac informácií k ochrane osobných údajov.

Odporúčame z TIVI.sk


Prison concept. Jail bars and metal handcuffs on the floor, dark background. 3d illustration
Pre muža nastanú krušné časy: Odsúdili ho za vlastizradu! Čo chcel stvárať na Ukrajine?
Jana Frajkorová sa krásnemu remeslu venuje celý život.
Foto
Jana vyrába z čipky majstrovské kúsky: Jej diela vám vyrazia dych! Používa nevšedný spôsob
Posledné zbohom Dušanovi Grúňovi († 81).
Foto
Emotívna FOTO z pohrebu Dušana Grúňa († 81): Zdrvenú vdovu Majku utešovali Golonka s manželkou
Nehoda troch vozidiel! D1 je v tomto úseku neprejazdná
Piran, Slovenia. Beautiful aerial view on Piran town, ancient buildings with red roofs and Adriatic sea in southwestern Slovenia
Krajinu si mýlia so Slovenskom: Veľký príval turistov ich môže zahriať pri srdci!
Negotiation between Hungary and European Union. Hungarian and European flags in background.
Je demokracia Maďarov v ohrození? Europoslanci po obavách začali konať
Alojz Hlina
Hlina: Návrh novely zákona o ochrane prírody je mimoriadne nebezpečný
Marek Eštok
Eštok v Číne: Príprava na Ficovu návštevu! Čo sa tam dialo?
Predseda vlády Maďarska Viktor Orbán.
Viktor Orbán sa na konferencii konzervatívcov rozrečnil: Pozrite sa, čo povedal o Maďarsku!
(ilustračné foto)
Slovensko sa dočkalo veľkej pocty: Fínsko nám venovalo najnovšie číslo časopisu! TOTO v ňom je
Zuzana Ťapáková a Ľuboš Machaj.
Napätie v RTVS rastie: Odvolal riaditeľ Machaj šéfku marketingu Ťapákovú?
Juraj Loj bojoval s démonmi podobne ako Ján Kroner.
Foto
Juraja Loja práca takmer pripravila o rozum: Bojoval s démonmi ako Kroner! Kto mu pomohol v najťažších chvíľach?