"Za každým telefonátom na linku je na jednej strane príbeh dieťaťa či mladého človeka - teda 3 milióny osudov, problémov, starostí, obáv, neistoty, trápení, samoty, úzkostí, strachu, ale i otázok, zvedavosti, skúšania či radostí," priblížila. Doplnila, že na linke pracuje vždy v tandeme supervízor a poradca. Niekedy je však na službe súbežne aj viac poradcov, ktorí musia okrem vysokoškolského vzdelania absolvovať aj špeciálny odborný výcvik v dištančnom poradenstve a množstvo nadstavbových vzdelávaní.
Počet poradcov sa podľa Ivanič Rybanskej mení podľa dopytu – teda množstva volaní detí a mladých ľudí. "Často však skôr podľa toho, koľko financií sa nám ako neziskovej organizácii podarí na našu prevádzku získať. Žiaľ, stále máme v niektoré dni viac ako 300 zmeškaných hovorov, na ktoré nestihneme odpovedať," poznamenala.
Linka detskej istoty vznikla pod krídlami UNICEF-u a svoju činnosť postavila na základoch Dohovoru o právach dieťaťa. Tím odborníkov je deťom a mladým k dispozícii na telefónnom čísle linky 116111.