ŠŠI kontrolovala priebeh záverečných skúšok v 11 štátnych stredných odborných školách s vyučovacím jazykom slovenským v desiatich učebných odboroch. Celkový počet žiakov, ktorí úspešne ukončili 3. ročník a realizovali záverečnú skúšku, bol 117, z nich 50 sa pripravovalo v systéme duálneho vzdelávania u 21 zamestnávateľov.
"Dištančné vzdelávanie spôsobilo, že žiaci, ktorí sa pripravovali v systéme duálneho vzdelávania, a žiaci mimo neho nemali zabezpečené rovnaké podmienky na praktické vzdelávanie," uviedla ŠŠI. Podľa zamestnávateľov aj riaditeľov škôl dištančné vzdelávanie negatívne vplývalo na získanie praktických zručností žiakov, bola znížená ich motivácia učiť sa a schopnosť pracovať v tíme.
ŠŠI na základe zistení odporúčala riaditeľom stredných odborných škôl zintenzívniť spoluprácu so zamestnávateľmi pri príprave záverečných skúšok. Súčasne odporúčala stavovským a profesijným organizáciám delegovať svojich zástupcov do komisií na záverečné skúšky, aby bola zabezpečená koordinácia hodnotenia výstupov odborného vzdelávania a prípravy.