Minibarový vozík má byť umiestnený vo vozni číslo 369. "Nanešťastie v tomto prípade České dráhy, ktoré prostredníctvom svojich dodávateľov (JLV) proces v našich vlakoch medzi Českou republikou a Maďarskom riadia, minibarový vozík umiestnili do vozňa typu Bdghmeer číslo 370 nesprávne," priblížil hovorca ZSSK.
"V tomto prípade išlo pravdepodobne o chybu jedného konkrétneho zamestnanca, ktorý nevyužil svoje štandardné vyhradené oddelenie, ale použil špeciálne oddelenie pre cestujúcich na invalidnom vozíku," spresnili z ČD, ktorých celá záležitosť mrzí a je predmetom ďalšieho interného vyšetrovania spoločnosti.
"Posádka priznala, že kupé bolo čiastočne naskladnené tovarom JLV. Uskladnenie tohto tovaru bolo z dôvodu vyradenia reštauračného vozidla v obratovej stanici a nutnosti poskytnúť servis minibaru cestujúcim na obratovom spoji," vysvetlil vedúci oddelenia riadenia a tréningu posádok JLV Rostislav Kuča. Pre časovú tieseň pred odchodom naskladnila podľa neho posádka tovar do chybného oddielu. Ako ospravedlnenie dostala Lednárová zadarmo sendvič a nápoj.
V roku 2019 ZSSK prepravila 3189 imobilných cestujúcich, pričom dostali 13 sťažností s ich prepravou. Z toho bola časť sťažností smerovaná na nefunkčnú či poruchovú infraštruktúru Železníc Slovenskej republiky. Tento rok do konca júna prepravili 955 cestujúcich na vozíčku, z čoho dostali šesť súvisiacich sťažností, vrátane júlovej sťažnosti Lednárovej.