Hlavné mesto SR Bratislava to pripomenulo v reakcii na utorkovú tlačovú konferenciu rezortu kultúry, prezentujúcu možnosť električkovej trasy v úseku Olejkárska - Landererova. Magistrát rovnako zdôraznil, že dôvody nerealizovateľnosti predloženého návrhu v minulosti prezentoval ministerstvu i SND.
Vedenie metropoly naďalej presadzuje trasu prechádzajúcu pred budovou SND. "Je najlepšia pre obyvateľov, riešené územie i samotné divadlo," uviedla radnica, odvolávajúca sa na vyhodnotenie viacerých variantov z hľadiska dopravnej obslužnosti, siete električkových radiál, dopravno-technických prekážok i investičných a prevádzkových nákladov.
Mesto zároveň avizovalo, že proces sa blíži k návrhu technického riešenia. "Koncom júla budú k dispozícii výsledky meraní nultého stavu hluku a vibrácií, ktoré v súčasnosti ovplyvňujú budovu divadla. Budú slúžiť ako podklad pre vypracovanie matematicko-technického modelu, ktorý bude súčasťou technickej štúdie. Táto štúdia navrhne technické riešenie, ktoré definitívne umožní prevádzku električky pred divadlom bez výrazných vplyvov na budovu divadla," dodal magistrát.
Pripomenul aj stanovisko medzinárodnej expertnej skupiny, ktorá deklarovala, že pri primeraných opatreniach neohrozí výstavba ani prevádzka električkovej trate chod divadla. "Od začiatku deklarujeme, že bez splnenia tejto podmienky trať pred divadlom nepostavíme," zdôraznila radnica.