Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
21.03.2022 16:00 | Tip od Vás
Váš Tip

Mestské časti v Bratislave čakajú náročné prípravy: Parkovanie na chodníkoch bude pokračovať!

Nekonečná parkovacia sága smeruje k svojmu koncu! Poslanci Národnej rady Slovenskej Republiky vo štvrtok definitívne schválili novelu zákona, ktorá umožní parkovať autám na chodníku do konca septembra 2023. Občania a samosprávy dúfajú, že je to naozaj posledná zmena, ktorá bude platiť dlhšie ako jeden mesiac. Najmä samosprávy v Bratislavy budú musieť nájsť spôsob, ako miesta na chodníkoch do konca prechodného obdobia nahradiť.

To, čo platilo ráno, už neplatilo večer. Zhruba tak sa dá opísať diskusia a prijímanie zákonov ohľadne zákazu parkovania na chodníkoch. Poslanci najskôr na konci minulého roka omylom schválili zákon, ktorý zakazoval parkovať na chodníku od 1. marca 2022. Keď sa ozvali samosprávy, že tak rýchlo nie sú schopné všetko pripraviť, poslanci sľúbili, že zavedú prechodné obdobie do roku 2024. Zmenu však nestihli schváliť včas, a preto je zákaz parkovania na chodníkoch od prvého marca tohto roka realitou. Nie však na dlho.

Poslanci napokon vo štvrtok schválili zmenu, ktorá zákaz „odloží.“ Nie však do roku 2024, ale iba do konca septembra 2023. Podľa predkladateľa návrhu Petra Cmoreja (SaS) s pôvodnou dĺžkou lehoty nesúhlasilo najmä hlavné mesto, ktoré ju považovalo za príliš dlhú. Cmorej zároveň vyzval obce, aby mysleli na to, že toto predĺženie povolenia parkovania na chodníkoch je "skoro určite" posledné. "Ja si po tých rokovaniach neviem predstaviť, že za rok a pol by niekto ešte predlžoval možnosť parkovať na chodníkoch, keďže majú naozaj rok a pol na to, aby si osadili dopravné značenie na chodníkoch, kde chcú povoliť parkovanie, alebo vyznačili nové parkovacie miesta tam, kde to je možné," dodal poslanec.

 

Autá len tak nezmiznú 

Nový Čas sa bol počas marca pozrieť, či sa zákaz dodržiava. Autá však takmer všade parkovali na chodníkoch tak, ako predtým, a to bez akýchkoľvek následkov. Z toho, pochopiteľne, neboli nadšení najmä chodci, pre ktorých sú autá na chodníkoch prekážkou. Hovorkyňa mestskej polície v Bratislave Barbora Krajčovičová prezradila, že občania doteraz nahlásili 1626 vozidiel, ktoré parkovali na chodníkoch. „V Ružinove a v Petržalke nám dokonca jeden oznamovateľ nahlásil rovno 100 áut. Snažíme sa byť k týmto priestupkom ústretovejší, väčšinu riešime napomenutím,“ vraví Krajčovičová. Nový zákon, ktorý parkovania na chodníkoch opätovne povolí, nadobudne účinnosť pravdepodobne v priebehu apríla. Ak teda niekto dostal za parkovanie na chodníku pokutu, ktorú nezaplatil na mieste nadobudnutím zákona trestnosť priestupku zanikne, čiže pokutu už nebude musieť zaplatiť.  

Ako samosprávy využijú čas? 

Máme pripravené alternatívy

Petržalka 

Od začiatku roka sa snažíme zazónovať jednotlivé lokality, kde by sme presne určili, kde sa bude dať parkovať vyznačením parkovacích boxov. V niektorých lokalitách sa nevyhneme legalizácii parkovania na chodníkoch, nie je to však preferencia mestskej časti. Pre nerezidentov máme pripravenú alternatívu, ktorej idey predstavíme v najbližších týždňoch.   

Riešime celomestskú parkovaciu politiku

Dúbravka 

Mestská časť Bratislava-Dúbravka sa bude pripravovať v zmysle termínu a zákona. Zároveň rieši v súčinnosti s hlavným mestom projekt parkovacej politiky 

Potrebujeme parkovacie domy

Vrakuňa 

Aktuálne sa snažíme „zvýšiť“ počet parkovacích miest zmenou organizácie dopravy. Tak ako v iných častiach Bratislavy, aj vo Vrakuni je absolútny nedostatok voľných parkovacích miest, jediným možným systémovým zvýšením kapacít parkovacích miest je výstavba parkovacích domov.  

Zjednosmerníme ulice

Vajnory

Realizujeme pasport nevyznačených parkovacích státí, o ktoré v dôsledku novely v našej mestskej časti prídeme. V plných prípravách sú variantné riešenia parkovania v najexponovanejších lokalitách, a to či už vyznačením parkovacích miest tam, kde to technické normy umožnia, ako aj zjednosmernením ulíc s následným vytvorením nových parkovacích miest. 

Viac k téme:
Diskusia /
Súvisiace články:
Autor: © Nový Čas, oand

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou FPD Media, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania. Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov viac informácií k ochrane osobných údajov.

Odporúčame z TIVI.sk


Foto
Je to oficiálne vonku: Bátovská Fialková prehovorila o svojej budúcnosti
European Union flags in front of the Berlaymont building (European commission) in Brussels, Belgium.
Podpláca Rusko europoslancov? Parlament je zhrozený! Treba urýchlene konať
Predseda vlády SR Robert Fico si pripomenul 79. výročie oslobodenia Bratislavy kladením venca na Slavíne
Premiér má obavy: Budúcnosť nevyzerá ružovo! Budeme platiť?
Foto
Attila Végh pocíti odklon sponzorov: O koľko peňazí príde na reklame?
(ilustračné foto)
Ukradli, čo mohli! Polícia vo Svidníku obvinila piatich mužov: Vypáčili zámok a potom to prišlo
Prison concept. Jail bars and metal handcuffs on the floor, dark background. 3d illustration
Pre muža nastanú krušné časy: Odsúdili ho za vlastizradu! Čo chcel stvárať na Ukrajine?
Jana Frajkorová sa krásnemu remeslu venuje celý život.
Foto
Jana vyrába z čipky majstrovské kúsky: Jej diela vám vyrazia dych! Používa nevšedný spôsob
Posledné zbohom Dušanovi Grúňovi († 81).
Foto
Emotívna FOTO z pohrebu Dušana Grúňa († 81): Zdrvenú vdovu Majku utešovali Golonka s manželkou
(ilustračné foto).
Nehoda troch vozidiel! D1 je v tomto úseku neprejazdná
Piran, Slovenia. Beautiful aerial view on Piran town, ancient buildings with red roofs and Adriatic sea in southwestern Slovenia
Krajinu si mýlia so Slovenskom: Veľký príval turistov ich môže zahriať pri srdci!
Negotiation between Hungary and European Union. Hungarian and European flags in background.
Je demokracia Maďarov v ohrození? Europoslanci po obavách začali konať
Alojz Hlina
Hlina: Návrh novely zákona o ochrane prírody je mimoriadne nebezpečný