Sobota 27. 11.
Milan
Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
20.10.2021 16:11 | Správy | Domáce správy

Čo bude s hlavnou stanicou v Bratislave? Železnice nemajú na rekonštrukciu peniaze

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) nemajú vlastné finančné zdroje na to, aby dokázali zrekonštruovať hlavnú železničnú stanicu v Bratislave a vôbec už nemajú peniaze na developovanie celého okolitého územia.

Vyhlásil to minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina) a naznačil, že situáciu by mohol vyriešiť súkromný investor.

"Pravdepodobne budúci rok budeme spúšťať veľkú architektonickú štúdiu, ktorá bude vnímať celé to územie. Čo je dôležité s ohľadom na to, aby tam v budúcnosti mohol prísť aj súkromný investor," uviedol šéf rezortu dopravy. Od štúdie si sľubuje budúci rozvoj celého územia v okolí hlavnej stanice a najmä "zafinancovanie celého projektu".

Primátor Bratislavy Matúš Vallo uplynulé dni informoval, že urbanisticko-architektonickú súťaž na rekonštrukciu hlavnej vlakovej stanice a jej okolia v Bratislave plánujú spolu s ministerstvom a ŽSR vyhlásiť budúci rok. Súťaž má podľa neho priniesť najlepšie možné riešenie stanice hodnej hlavného mesta SR, ktoré bude pripravené na rôzne modely financovania vrátane spoluúčasti súkromných partnerov.

Vyhláseniu súťaže v roku 2022 má v spolupráci s ministerstvom a železnicami predchádzať vypracovanie technických podkladov, analýzy tokov cestujúcich a štúdie uskutočniteľnosti. ŽSR nedávno pre TASR uviedli, že vznikla interná pracovná skupina pre návrh riešenia komplexnej rekonštrukcie hlavnej stanice. Skupina pripravuje niekoľko variantov využiteľnosti. Tie budú zohľadňovať aj finančnú náročnosť projektu a aj horizont realizácie, či pôjde o dlhodobý zámer komplexnej prestavby s možnosťou spolupráce s hlavným mestom (vypracovanie spoločnej architektonicko-urbanistickej štúdie) alebo krátkodobý zámer – rýchle zlepšenie vizuálu a kvality poskytovaných služieb.

Už v minulosti sa pritom rátalo, že bratislavská hlavná železničná stanica a jej okolie budú zrekonštruované prostredníctvom súkromného investora. Išlo o projekt Predstaničné námestie firmy Transprojekt. Na projekt bolo v roku 2010 vydané územné rozhodnutie, ktoré nadobudlo právoplatnosť 24. augusta 2010. S realizáciou projektu investor nezačal ani do konca roka 2016, a tak od zmluvy s ním odstúpilo mesto Bratislava a neskôr aj ŽSR. Investor sa rozhodol brániť aj súdnou cestou.

Iná situácia bola v prípade bratislavskej autobusovej stanice na Mlynských nivách. Developer HB Reavis ju zbúral a postavil novú ako súčasť multifunkčného komplexu Nivy. Otvoril ju koncom septembra.

Diskusia /
Súvisiace články:
Autor: TASR

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou FPD Media, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania. Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov viac informácií k ochrane osobných údajov.


Prvé prípady nového variantu koronavírusu v Nemecku: Odkiaľ ho ľudia priniesli?
Stáva sa hviezdou tímu: Tomáš Jurčo strelil svoj prvý gól v KHL
Hustlista Filip Jančík so snúbenicou v Dubaji: Veľké svadobné nákupy?
Kvíz
Spoznáte hlavné mestá len podľa fotky? Otestuje svoje znalosti
Mužovi zrušili let kvôli búrke: Z pohľadu na to, čo začal vystrájať, budete mať dosť!
Čaká nás ponocovanie: Aha, v akých časoch budú hrať slovenskí hokejisti na MS do 20 rokov
Energetická spoločnosť zháňa šikovného vykrádača trezorov: Prácička, aká sa neodmieta
Srbi sa postavili vláde: Čo prinútilo demonštrantov zablokovať cesty?
Grécko uviedlo do prevádzky ďalšie dva z "uzavretých" zariadení pre migrantov: Prečo ich kritizujú mimovládky?
Dievčatko († 7) prepustili lekári z nemocnice s tým, že má len migrénu: Záhadná smrť!
Foto
Romantické gesto lásky: Cimarro a Gregušová oslávili tretie výročie, toto napísala slovenská misska!
Liptáci boli lepší, padli gólom z 90. minúty: Dunajská Streda uspela v Trenčíne