Štvrtok 23. 9.
Zdenka
30.08.2021 18:35 | Správy | Zahraničné správy

Napätie na Medzinárodnej vesmírnej stanici: V ruskom segmente hlásia problémy

V ruskom segmente Medzinárodnej vesmírnej stanice (ISS) našli pri obhliadke nové trhliny, a to v prvom a najstaršom ruskom module Zaria (Úsvit). V pondelok to uviedol letový riaditeľ ruského segmentu ISS Vladimir Soloviov, informovali agentúry DPA a RIA Novosti.

"Niekoľko miest s nepriechodnými trhlinami sme našli v module Zaria," uviedol Soloviov. Podľa vlastných slov sa mu nepáči, čo videl, hoci trhliny nie sú otvorené a nespôsobujú zatiaľ únik vzduchu. Už skôr však v druhom ruskom module Zvezda objavili otvorené trhliny, ktoré spôsobili únik vzduchu a pokles tlaku, čo vedie konštruktérov k záveru, že sa trhliny v module Zaria zrejme budú ďalej prehlbovať, až príde k ich otvoreniu.

Podľa Soloviova ruský segment ISS už nie je v takom dobrom stave, ako býval, preto nemožno garantovať, že bude bezpečný aj po roku 2025.

Posádka ISS v uplynulých mesiacoch pracovala na opravách modulu Zvezda, z ktorého unikal vzduch. V októbri 2020 objavila posádka prvú trhlinu v tomto module, ktorú opravili. Neskôr bola objavená ešte jedna trhlina, ktorú opravili v marci. Napriek tomu sa však nepodarilo úplne zastaviť unikanie vzduchu, iba ho zmierniť, preto kozmonauti naďalej pátrajú po ďalších trhlinách.

Ruská vesmírna agentúra Roskosmos koncom júla oznámila, že plánuje ukončiť prevádzku ruského segmentu ISS v roku 2028, pričom jeho prevádzkovanie po roku 2024 označila za riskantné.

PR článok
Na Dunaji sa nakupuje a zabáva už 100 rokov
PR článok
Ďalšie SUV značky Lexus. Čo o ňom vieme?
Rebel Balotelli parádne trafil: Aha, ako vysmial súperovho trénera za osem rokov starý výrok!
Stoch si našiel nový klub: Je to výzva, som rád, že ma chce tréner!
Vo štvrtok čakajte prízemný mráz: No hrozí aj niečo oveľa nepríjemnejšie
Čínsky expolitik odhalil šokujúcu správu: Toto mal byť moment, kedy sa koronavírus začal šíriť!
Podvádzal ho takmer 3 roky: Cristiana Ronalda obral o takmer 300-tisíc!
Orbán s Babišom kontrolovali zabezpečenie maďarsko-srbských hraníc: Český premiér skritizoval kroky EÚ
Rakúsky kancelár si bol očistiť svoje meno: Kurza vypočúvali pre obvinenia z krivej výpovede
Manéver, ktorý nemáte šancu pochopiť: Ako mohol napáliť autom rovno do steny?
Sexi modelka chce zbúrať predsudky: Aj keď sa ukazujem, neskončím v posteli s každým!
Slovan zhorel na Liptove ako fakľa: Prvá prehra v sezóne, nevyhral už štvrtý zápas po sebe!