Limitujú nás personálne možnosti nemocníc
Beáta Dupaľová Ksenzsighová, Union ZP
- Prirodzenou súčasťou nemocničného manažérskeho systému by mal byť aj prehľad o plánovanej starostlivosti, aby manažment vedel plánovať predovšetkým personálne kapacity nemocnice. Medzi provou a druhou vlnou sa veľmi neoperovalo, ak nešlo o urgentnú zdravotnú starostlivosť. Naša poisťovňa nemocnice v ničom nelimitovala a ani nelimituje – čo však limituje nemocnice, sú ich personálne možnosti a zdravotný stav pacientov.
Čaká sa najmä na zložité zákroky
Eva Peterová, VšZP
- Čakacie lehoty u jednotlivých poskytovateľov zdravotnej starostlivosti závisia od ich kapacitných možností a zdravotného stavu pacienta. Najdlhšie čakacie lehoty v rámci operačných výkonov sa vytvárajú v prípadoch odkladnej zdravotnej starostlivosti, keď je zdravotný stav pacienta stabilizovaný a nie je ohrozený jeho život a súčasne ide o druh operácie, ktorá nepatrí medzi technicky jednoduché - napríklad implantácia totálnej endoprotézy bedrového alebo kolenného kĺbu.
Zmena bude prospešná
Branislav Cehlárik, Dôvera ZP
- Rešpektujeme návrh na zmenu, veríme, že bude v čo najvyššej miere dbať na ochranu osobných údajov a zároveň poslúži pacientom na to, aby sa lepšie orientovali pri výbere svojho lekára či zdravotníckeho zariadenia. Každý krok k zvýšeniu transparentnosti je pre pacienta prínosom.
Prínos pre čakajúcich pacientov
Martin Vlachynský, analytik INESS
- Prehľad čakacích lehôt bude nielen prínosom pre čakajúceho pacienta, ale aj pre poistný trh, pretože umožní poistencom lepšie porovnávať služby jednotlivých zdravotných poisťovní. Budovanie čakačiek povie, na čo má poistenec nárok. Za zoznamy poistencov budú zodpovedné poisťovne, čo je dobre.