Severný obchvat Zvolena je podľa Petra Košíka pripravovaný ako variant bez tunela. „Ide hranicou katastrálnych území Zvolena a Sliača, v žiadnom prípade nemá ísť cez Sliač,“ povedal.
„Pani primátorka sa viackrát vyjadrila, že je skôr za diplomatické ako nátlakové riešenia. Aj preto sa pred niekoľkými týždňami spoločne s ďalšími primátormi a starostami, aj za účasti primátorky mesta Sliač, zúčastnila rokovania priamo u ministra dopravy. Ochota rokovať sa totiž ukázala v minulosti ako veľmi dôležitá,“ informoval TASR hovorca mesta Zvolen Martin Svatuška.
„Práve na základe jej návštev v kľúčových inštitúciách, vrátane Inšpektorátu kúpeľov a žriediel, bol vtedy vôbec rozpracovaný severný variant obchvatu mesta, hoci o ňom predstavitelia štátu už prakticky neuvažovali. Sama tiež uvítala ochotu pána ministra zúčastniť sa niektorého z rokovaní mestského zastupiteľstva,“ uviedol a zdôraznil, že je dôležité, aby mal príležitosť osobne si pozrieť Lučeneckú cestu. „A tiež ho so svojimi otázkami budú môcť konfrontovať Zvolenčania vrátane poslancov,“ ukončil Svatuška.
Minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal (nominant Sme rodina) v piatok novinárom povedal, že vláda nebude podliehať regionálnym protestným tlakom. „Pochopme, ako sa tu 30 rokov stavalo, možno práve cez politické vplyvy a regionálne protesty. Výsledkom toho je, že cestná sieť na Slovensku nie je dokončená a musíme postupovať podľa priorít. Vnímam, že ľudia majú s dopravou problém na východe Slovenska. A čo mám povedať Kysučanom a kolegom vo Zvolene a pri Lučenci?“ zdôraznil. „To je predsa úlohou ministerstva dopravy, aby do toho celého systému vnieslo koncept a stratégiu. Preto sme predstavili jasný a záväzný zoznam investičných priorít,“ spomenul.