Pre TASR to uviedol prezident BTL komunikačnej asociácie Tomáš Ručkay, ktorá združuje agentúry pôsobiace v oblasti eventmanažmentu, live marketingu, sales promotion a príbuzných aktivít.
Dopyt po podujatiach je podľa prezidenta asociácie veľký, chuť pracovať majú aj organizátori. Ako však poznamenal, mnohé z nákladov, ktoré vznikajú pre aktuálne nariadenia, nikto organizátorom neprepláca. "Zároveň nie je reálne, aby ste celý náklad, ako napríklad v prípade PCR testu, pridali k cene vstupenky alebo nákladu eventu. V tomto je to naozaj náročné, lebo nárast nákladov z dôvodu opatrení zdvihol vstupné náklady približne o desať až 15 percent. Pri cene vstupeniek to môže byť ešte oveľa viac," skonštatoval.
Komplikácie očakáva Ručkay aj pri organizácii akcií vo vnútorných priestoroch. "Ešte stále nemáme finálne informácie o tom, ako by mali byť zabezpečené na fungovanie najmä v jesennom a zimnom období, keď sa budú hromadné podujatia presúvať do uzatvorených priestorov," podotkol.
Na potrebu hľadania spôsobov, ako bezpečne organizovať podujatia, upozornila aj CEM Agency, ktorá usporadúva napríklad konferenciu Globsec. Varuje, že od toho závisí živobytie tisícok ľudí.