Čo by mohlo jazdiť
Nízkopodlažná ForCity Classic
Električka ForCity Classic je na 100 percent nízkopodlažná a spĺňa aj viacero iných parametrov, o ktoré má záujem DPB. V maďarskom meste Miskolc aktuálne premáva 31 kusov vozidiel tohto typu. Výrobca uvádza, že vozidlo je vybavené výkonnou klimatizáciou a prehľadným informačným systémom.
Dĺžka: 32,1 m
Šírka: 2,65 m
Počet cestujúcich: 220
Max. rýchlosť: 70 km/h
Akumulátorová ForCity Classic
Ako zo sveta budúcnosti pôsobí batériová električka ForCity Classic, ktorá aktuálne premáva v tureckom meste Konya. Vozidlo je špecifické tým, že je poháňané najnovším trakčným batériovým pohonom a k pohybu teda nepotrebuje trolejové vedenie. Vydá sa mesto týmto smerom?
Dĺžka: 32,5 m
Šírka: 2,5 m
Počet cestujúcich: 210
Max. rýchlosť: 70 km/h
Čo premáva v meste teraz
Škoda ForCity Plus
Tender na obnovu električkového parku z roku 2013 vyhral model ForCity Plus, ktoré v meste vo veľkom množstve jazdí doteraz. Rovnaký typ jazdí napríklad aj v troch nemeckých mestách spolkového štátu Brandenbursko.
Dĺžka: 32,5 m
Šírka: 2,48 m
Počet cestujúcich: 207
Max. rýchlosť: 65 km/h
Čo jazdilo v minulosti
DBMP 38
Električka bola vyrobená vo vlastných dielňach Dopravného podniku mesta Bratislavy v roku 1959 ako náhrada za „Päťokeňák“, ktorý sa v roku 1958 zrazil s nákladným vlakom. Konštrukcia vozňa a podvozok vychádzajú z vlečných vozňov SGP. Vozeň sa začal stavať pre neistotu prevádzkovania električiek T2 na rozchode 1 000 mm a už od výroby bol jednosmerný. Stal sa poslednou dvojnápravovou električkou, skonštruovanou v bývalom Československu.
Dĺžka: 11,2 m
Šírka: 2,1 m
Počet cestujúcich: 60 + 1
Max. rýchlosť: 50 km/h