Stajňa Maxa Verstappena, ktorá plánuje v špeciálnej sekcii Red Bull Powertrains pokračovať vo vývoji súčasných pohonných jednotiek Honda, chce zároveň vytvoriť vlastný agregát pre chystanú zmenu pravidiel v roku 2025.
"Vieme, že dosiahneme úspech, iba keď privedieme tie najlepšie a najbystrejších talenty a poskytneme im správne nástroje a prostredie, v ktorom sa môžu rozvíjať," povedal BBC šéf tímu Christian Horner.
Okrem Hodgkinsonu, ktorý pôsobil v Mercedese ako vedúci inžinier a v najbližších rokoch sa stane v novom pôsobisku technickým riaditeľom celej sekcie, sa do Red Bullu presunie aj Steve Blewett (výrobný riaditeľ), Omid Mostaghimi (vedúci elektroniky), Pip Clode (mechanický dizajn), Anton Mayo (vývoj a konštrukcia spaľovacieho motora) a Steve Brodie (šéf skupiny operácií spaľovacieho motora).
Aktuálna situácia vnáša medzi oba tímy ešte väčšiu rivalitu. Po úvodných troch pretekoch MS vedie Mercedes v Pohári konštruktérov pred Red Bullom o 18 bodov a tesný je aj súboj medzi jazdcami, kde má Lewis Hamilton náskok na Verstappena osem bodov.
"Aby som bol úprimný, čakal som, že sa nám Red Bull pokúsi niekoho pretiahnuť. Je to len ďalší bojové pole, ako na trati, je to súčasť boja. Musíte to vziať ako športovec. Športovo," povedal šéf Toto Wolff s tým, že napriek tomu verí, že jeho tím ide správnou cestou. Nové motorové sekcie Red Bullu by mala tímu pomôcť nielen v najbližších rokoch, ale aj vyvíjať vlastnú pohonnú jednotku pre rok 2025, kedy vo formule 1 vstúpi do platnosti nové pravidlá.