Pilotom necháva plniť nádrže lietadiel palivom, ktoré vystačí presne na zdolanie vzdialenosti medzi začiatočnou a cieľovou stanicou. Sú nútení tak šetriť pohonnými hmotami. Nebezpečná praktika podľa pilotov donútila tri linky požiadať o núdzové pristátie mimo cieľového letiska.
„Pokiaľ aerolinka musí požiadať o tri núdzové pristátia počas jediného dňa kvôli nedostatku paliva, je niečo zle v systéme,“ uviedol Jörg Handwerg z nemeckej únie pilotov Vereinigung Cockpit. Núdzové pristátia boli vykonané trikrát za sebou vo Valencii, pričom všetky lietadlá pôvodne mierili do Madridu. Kvôli takmer prázdnej nádrži ale piloti požiadali o pomoc. Prečo Ryanair tak hazarduje, Hadwerg vie. „Palivo je najväčším faktorom v určovaní ceny leteniek, zvlášť pri nízko nákladových spoločnostiach,“ dodáva. Pri plnej nádrži je lietadlo oveľa ťažšie, takže potrebuje viacej paliva na vzlietnutie aj prekonávanie vzdialenosti.
„Viac menej by malo byť nechné na pilotovi, koľko paliva chce mať v nádrži, pretože je to výlučne pilot, kto je zodpovedný za bezpečnosť celého letu“ tvrdí Handwerg. Hovorca írskej leteckej spoločnosti Ryanair Stephen McNamara tvrdí, že to ale nie je pravda. Všetky tri lietadlá vraj síce núdzovo pristáli, palivo v nádrži podľa neho ale mali ešte na ďalších tridsať minút letu, behom ktorých by prekonali tristo míľ. Španielske ministerstvo dopravy teraz rieši sťažnosť štátneho prevádzkovateľa letísk a riadenia vzdušného priestoru AENA podanou proti aerolinke Ryanair.