Po okružnej ceste Bratislavou, kde sa vítali s desaťtisícami nadšených fanúšikov, ich viezla historická Karosa B 731. Štýlový kabriolet natretý dobovými farbami, z ktorého dýchala história, rozpútal vášne. Sociálnu sieť ihneď zaplavili posmešné fotografie a niektorí fanúšikovia sa vyjadrili, že hokejisti si odvoz v takejto „rachotine“ nezaslúžili. Naopak hráči si takmer trojhodinovú jazdu užívali a tešili sa z kontaktu s burácajúcim davom.
Po prílete na letisko sa hokejisti zvítali s fanúšikmi a zamierili do karosy z roku 1990, s ktorou absolvovali okružnú jazdu. Tá trvala dlhšie ako let z Helsínk do Bratislavy. Historický autobus bez strechy viezol strieborných hokejistov z letiska na Námestie SNP, kde prepukli oslavy, pretože tam na hráčov čakalo až 20-tisíc ľudí. Niektorým fanúšikom prekážalo, že hokejisti oslavovali vo viac ako 22-ročnom autobuse. Na sociálnej sieti sa objavilo viacero posmešných fotografi í a komentárov. Podľa kompetentných však bol tento autobus na toto ako stvorený. „Toto je jediný autobus-kabriolet, ktorým dopravný podnik disponuje. Podľa nás sa na takúto príležitosť hodil, pretože je určený na reprezentatívne účely. Dostali sme množstvo pozitívnych ohlasov od ľudí, ktorým sa to páčilo,“ povedala Agáta Staneková, hovorkyňa Dopravného podniku v Bratislave.
Zaujímavosťou je, že historický autobus, v ktorom v pondelok popoludní striekalo šampanské a burácali v ňom naši strieborní hokejoví šampióni, si môže prenajať aj verejnosť. „K dispozícii je na objednávku aj pre verejnosť. Cena prenáj mu je 70 € za hodinu. Ľudia ho využívajú aj na svadby. Teraz naň bude zameraná väčšia pozornosť, cez leto s ním plánujeme robiť okružné jazdy,“ dodala. Ani zástupcom hokejového zväzu neprekážalo, že hráčov viezol tento stroj. Dokonca aj hokejisti priznali, že jazda v autobuse bez strechy bola pre nich veľkým zážitkom a dokázali lepšie vnímať fanúšikov. „Miro Šatan aj Mišo Handzuš už zažili takéto jazdy a aj oslavy zlatej medaily. Povedali, že v tejto karose si oveľa viac užívali eufóriu a energiu fanúšikov, ako pred desiatimi rokmi v uzavretom autobuse,“ skonštatoval hovorca Slovenského zväzu ľadového hokeja (SZĽH) Peter Dobiaš.
Dopravu pre SZĽH zabezpečuje už takmer pätnásť rokov trnavská spoločnosť. Objednávateľ priznal, že napriek tomu, že hokejisti si oslavy užívali, retroautobus mohli predtým vyzdobiť. „Nebol dehonestujúci a oslavy boli úžasné. Možno sme karosu mohli oblepiť bielou tapetou, alebo ozdobiť vlajkami či dresmi, aby nebola v dobových farbách,“ povedal majiteľ prepravnej spoločnosti Stanislav Bohdan.
Karosa B 731 v číslach
Rok výroby: 1990
Výrobca: Karosa
Prerobený na kabriolet: rok 2005
Rýchlosť: 50 km/h
Cena: 12-tisíc eur
Prenájom: 70 €/hodina
Čo na hokejisti a tréner?
Tomáš Tatar: Nebolo dôležité ako ten autobus vyzerá, či v ktorom roku bol vyrobený, ale hlavne, že bol bez strechy. Tomu som sa najviac potešil!
Vladimír Vůjtek: Aj deň po oslavách som stále dojatý, ako nás ľudia privítali. Vôbec mi neprekážalo, že je to starší voz, práve to retro dodalo oslavám to správne kúzlo!
Ján Laco: Že to bolo retro? To mne neprekážalo vôbec, tým som sa absolútne nezaoberal. Bol som dojatý tým, ako nás ľudia privítali. Aj keby sme mali ísť na koňoch, ani to by mi nevadilo. Keďže nemal strechu, tak sme si to mohli vychutnať lepšie. A o to išlo. A nielen nám, ale aj fanúšikom.
Rok 2002: Zlatí chlapci v zatvorenom autobuse
Takto hráči oslavovali zlato v roku 2002. Po meste išli v uzavretom autobuse a Ján Lašák dokonca vyšiel na jeho strechu, aby bol viac v kontakte s fanúšikmi. Fotografovať zlatých chlapcov počas prevozu mohli len cez sklo.