Generálny tajomník indonézskeho zväzu leteckých prepravcov INACA Tengku Burhanuddin uviedol, že pilot lietadla Suchoj Superjet 100 letel počas prvého ukážkového letu na hranici technických možností stroja v snahe zaujať predstaviteľov leteckých spoločnosti, ktorí zvažovali kúpu tohto nového ruského dopravného lietadla. "Chceli predviesť, čo Superjet 100 dokáže," uviedol Burhanuddin, ktorý sa prvého letu zúčastnil na palube lietadla. "Tak sa to robí, keď hľadajú možných klientov."
Kým prvý ukážkový let v stredu skončil bez incidentu, počas druhého letu lietadlo narazilo do svahu sopky a zrútilo sa. Všetkých 45 ľudí na palube je považovaných za mŕtvych.
Niektoré časti lietadla sa už našliZáchranári dnes našli južne od indonézskej metropoly Jakarty takmer neporušený podvozok a dva motory Suchojetu Superjet 100, oznámila ruská tlač. Teraz je hlavným cieľom nájsť a vydolovať z ťažkého terénu čierne skrinky, ktoré obsahujú záznam operácií pilota a palubnej komunikácie.
Ruská tlač pokračuje v špekuláciách o príčinách havárie lietadla, ktoré sa malo na svetových trhoch vo svojej tride stať konkurentom západných výrobcov. Experti sa prikláňajú k názoru, že dôvodom bola chyba pilota. Bulvárny denník Moskovskij komsomolec však naznačil, že šírenie tejto teórie môže viesť snaha nepoškodiť obchodné záujmy ruského výrobcu. Odborníci, ktorí sa pre noviny vyjadrili, upozornili, že išlo o prvé ruské dopravné lietadlo, ktorého prevádzku plne riadili počítače. Vzhľadom na stav ruských počítačových technológií je podľa ruského denníka možné, že posádka na tragédii vinu nenesie.