O tuneli popod Malú Fatru sa hovorí už dlhých 30 rokov a samotná štôlňa je prekopaná už viac ako 7 rokov. Vodiči prechádzajúci popod Strečno však plánom uveria, až keď sa reálne začne stavať. Trasa Lietavská Lúčka - Dubná Skala sa skráti z 22 km na 13,5 km, čo je asi 15 minút cesty. Vodiči by mali ušetriť asi 4,5 l paliva.
Ani na jednom konci sa zatiaľ nepracuje, víťaz tendra bude známy až v júni budúceho roka. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) plánuje súťaž vyhlásiť ešte tento rok. Záujem bude zrejme veľký, keďže úsek od Lietavskej Lúčky po Dubnú Skalu bude najväčšie diaľničné dielo súčasnosti. Podľa ministra dopravy Jána Figeľa by mal byť tunel Višňové hotový v roku 2017. „Vstupné portály sú čiastočne vybudované, pomedzi ne, vo veľmi náročnom geologickom teréne popod Malú Fatru vedie prieskumná štôlňa, dlhá 7,5 km,“ povedal minister Figeľ.
Novinárom však neukázal nič nové, štôlňu prekopali ešte v roku 2004. Práce na nej stáli 2 miliardy korún, ale zatiaľ sa stále nevyužila. Za ten čas sa stále menili varianty trasy tunela. Minister ho teraz sľubuje postaviť do 5 rokov. Celkové náklady rezort odhaduje na maximálne 900 miliónov €.
Podľa generálneho riaditeľa Výskumného ústavu dopravného Ľubomíra Palčáka by po dokončení tento tunel šoférom na trase Lietavská Lúčka - Dubná Skala mal ušetriť 15 minút, nákladnej doprave 17 minút. „Na spotrebu to vychádza asi 4,5 litra nafty,“ dodal Palčák.