Jazda v pohodlnom klimatizovanom vlaku zo Žiliny do Prahy bude trvať približne 4 hodiny a 43 minút. Vlaky budú severnou trasou jazdiť dvakrát týždenne.
Prvý vlak SuperCity Pendolino dorazí do stanice v Žiline 11. decembra večer. České dráhy ho vypravia po zavedení nového grafikonu. „Vlaky pôjdu po trase Praha, Olomouc, Ostrava, Český Těšín a Žilina, na Slovensku zastavia len v stanici Žilina,“ informoval hovorca Českých dráh Petr Šťáhlavský. Doteraz mohli jazdu v rýchlovlaku využiť len ľudia cestujúci na trase Praha - Bratislava.
Severnú trať predĺžili do Žiliny preto, že ide o významný železničný uzol. Vlaky odtiaľto smerujú do Košíc, Popradu aj Banskej Bystrice. „Pendolino bude do Žiliny jazdiť dvakrát týždenne. Jeden pár spojov v sobotu, dopoludnia z Prahy a poobede späť. Druhý pár v nedeľu večer z Prahy a v pondelok ráno zo Žiliny,“ doplnil Šťáhlavský. Cesta do hlavného mesta našich západných susedov trvá cez Horní Lideč 5 hodín a 11 minút a cez Ostravsko až šesť hodín. V Pendoline to bude trvať len 4 hodiny a 43 minút.
Otázka ceny lístka je podľa hovorcu Českých dráh ešte predčasná. „Vo vlaku bude platiť zvláštna tarifa, predpokladáme však, že koncová cena pre cestujúcich bude porovnateľná s ostatnými spojmi v medzinárodnej preprave,“ uviedol Petr Šťáhlavský.
Superrýchly vlak
Elektrické jednotky radu 680 Pendolino môžu vďaka špeciálnej technológii nakláňania vozňov dosahovať o 20 až 30 km/h vyššiu rýchlosť ako bežné vlaky. Vlak je plne klimatizovaný. Prvá trieda má zásuvky na napájanie elektrickej energie, vlaky prechádzajú rekonštrukciou a zásuvky dostane aj druhá trieda spoločne s wi-fi pripojením. V cene lístka majú v prvej triede občerstvenie (nápoj, bageta alebo šalát) a dennú tlač. V druhej triede vodu a dennú tlač.
Pendolino
Počet vozňov: ................................................................ 7
Maximálna konštrukčná rýchlosť: ...................230 km/h
Rýchlosť povolená v Česku: ............................. 160 km/h
Český železničný rýchlostný rekord: ............... 237 km/h
Miest na sedenie: ................................................cca 330
Vozne 1. triedy: ............................................................. 2
Vozne 2. triedy: ................................4 + jeden s bistrom
Výkon vlaku: ....................................................4 000 kW