Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
piatok 24. 2.
Matej
7°C  Jasno  |  Bratislava
Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
14.01.2010, 14:00

Menu pre štíhlu líniu: Špeciálny diétny jedálniček na celý týždeň

Ak začínate s držaním diéty, prvý deň jedzte iba Otvoriť galériu
Ak začínate s držaním diéty, prvý deň jedzte iba zeleninu.
Zdroj: shutterstock
Chudnete a chcete si zostaviť diétne menu, ale nenachádzate inšpiráciu? Nový Čas vám pomôže.

Prvý deň začnite iba so zeleninou, druhý si doprajte aj ovocie a postupne si môžete pochutnať aj na zemiakoch či chudom mäsku. Zostavili sme pre vás jedálny lístok s piatimi chodmi na celý týždeň. Profesionálna trénerka vám navyše poradí, ako začať cvičiť.

Základné pravidlá odľahčeného týždňa*

1. deň
Jedzte iba zeleninu

Zeleninu môžete jesť buď surovú na kusy, v šalátoch, alebo tepelne upravenú. Vždy je dobré kombinovať viac druhov. Množstvo zeleniny za deň by sa malo pohybovať v rozmedzí 1 až 1,5 kg. Toto množstvo rozdeľte do piatich denných dávok.

2. deň
Pridajte ovocie

Kombinujte rôzne druhy a vyberajte plody s nižším obsahom sacharidov. Vhodné sú ananás (pre vysoký podiel vlákniny), grapefruit, jablko, mango. Vyhnite sa hruškám, hroznu a banánom, pretože sú najsladšie.

3. a 4. deň
Doplňte sacharidy

Sú to napríklad zemiaky, celozrnné pečivo, cestoviny a ryža. Ale vyhnite sa potravinám s jednoduchými sacharidmi, ako sú sladkosti a biele pečivo.

5. a 6. deň
Zaraďte aj živočíšne bielkoviny

Bielkoviny sú vhodné vo forme nízkotučných syrov, jogurtov (najlepšie bielych) a tvarohu. Bielkoviny tvoria základný prvok všetkých tkanív v organizme. Sú hlavným stavebným materiálom svalov a orgánov.

7. deň
Doprajte si aj biele mäso

Z tejto triedy je najlepšia ryba (sladkovodná i morská), kuracie, králičie, morčacie mäso. Nejedzte však kožu z hydiny - je síce chuťovo výborná, ale plná tuku. Mäso upravte dusením, varením alebo opečením na malom množstve kvalitného tuku rastlinného pôvodu.

*Tento postup by mali dodržiavať len zdraví dospelí ľudia.

Začnite už dnes

Štvrtok 14. 1. 2010

Raňajky: 250 ml rajčinového džúsu
Desiata: 150 g mrkvy
Obed: zeleninový šalát (2 papriky, 1/2 ks šalátovej uhorky, 50 g kukurice, 50 g hrášku, lyžica olivového oleja, bazalka)
Olovrant: 1/4 ľadového šalátu s reďkovkami (150 g)
Večera: 200 g dusenej cukety s baklažánom

Piatok 15. 1. 2010

Raňajky: 250 ml pomarančovej šťavy
Desiata: exotické liči
Obed: ananásovo-jablčné špízy
Olovrant: 1/2 ks pomela
Večera: 200 g grilovaných kúskov melóna s avokádom (50 g)

Sobota 16. 1. 2010

Raňajky: 150 g jablkového pyré
Desiata: 1 mandarínka
Obed: 200 g zemiakových lupienkov s fazuľovými strukmi (50 g) - zemiaky a struky orestujeme spolu na troche oleja alebo margarínu, okoreníme a podávame s čerstvým tymianom
Olovrant: 1 kapia
Večera: zemiaky varené v šupke s kapustou a bylinkami

Nedeľa 17. 1. 2010

Raňajky: 1 ks celozrnného pečiva, 10 g margarínu light, 1 jablko
Desiata: 2 rajčiny
Obed: zemiaková polievka
Olovrant: 1 žemľa, 150 g oranžovej papriky Večera: zapečené zemiaky s brokolicou

Pondelok 18. 1. 2010

Raňajky: 150 g bieleho jogurtu, 1 kivi
Desiata: strúhaný kaleráb s cviklou
Obed: gratinovaná miešaná zelenina so syrom
Olovrant: 2 ringloty
Večera: dusená ryža so špenátovými listami s mozzarellou 50 g

Utorok 19. 1. 2010

Raňajky: celozrnná bageta s tvarohovou nátierkou a pažítkou, paprika
Desiata: 1 jablko
Obed: miešaná zeleninová zmes posypaná tvrdým syrom 30 % t. v. s.
Olovrant: 60 g celozrnného chleba, 10 g margarínu, listy pekinskej kapusty
Večera: cestovinový šalát s olivami a špargľou

Streda 20. 1. 2010

Raňajky: 150 g ovocného jogurtu, nesladené müsli
Desiata: 1 grapefruit
Obed: 120 g grilovaného lososa s limetkami, restované zemiaky, zeleninová príloha
Olovrant: 120 g mandlí, mandarínka
Večera: morčacie ragú s ryžou, nesladený čer e šňov ý kompót

Štvrtok 21. 1. 2010

Raňajky: celozrnná žemľa s nízkotučným margarínom a plátkom syra, rajčina
Desiata: ovocný jogurt Obed: morčací steak (90 g) so zeleninou, zemiaková kaša
Olovrant: 1/4 pomela
Večera: šalát Caesar

Cvičiť začnite zľahka
Radí fitnesová trénerka Lucia Medeková

Ak sa chcete dostať do formy, zvážte svoje možnosti a schopnosti a prispôsobte im svoj tréning. Inak si zacvičíte raz a potom sa z toho budete týždeň spamätávať.

  • Začiatočníkom odporúčam začať len kardiotréningom minimálne 2- až 3-krát do týždňa.
  • To znamená bicykel, steper, orbitrack, rezká chôdza na bežiacom páse 30 až 40 minút (mierna až stredná záťaž).
  • Počas cvičenia nezabúdajte na pitný režim.
  • Odporúčam aspoň liter čistej vody alebo minerálky.
  • Po každom tréningu musí nasledovať strečing celého tela.
  • Ak ste spoločenský typ a máte radi hudbu, určite choďte do športcentra, kde sa cvičí aerobik.
  • Lekcie určené na chudnutie a formovanie postavy sú Body work, FatBurner, ale aj tanečné hodiny Step aerobic a iné.
  • Zvažujte výber aj podľa zdravotného stavu - pomaly je niekedy viac.
  • Dajte si poradiť pri výbere cvičenia personálom.
  • Ak tento začiatok zvládnete, budete sa cítiť oveľa lepšie nielen fyzicky, ale aj psychicky. Vaše telo sa vám určite odvďačí.

Držím palce

Prihláste sa do súťaže a skoncujte s obezitou

Túžite po štíhlej postave, ale nedarí sa vám zbaviť sa nadváhy? Piatim z vás splníme váš sen. Oddnes až do 17. 1. zasielajte fotky celej postavy aj s motivačným listom, prečo chcete chudnúť, na e-mailovú adresu dieta@novycas. sk. Piatim z vás fitnesová trénerka Lucia Medeková vypracuje na mieru cvičebný a stravovací plán. Výhercov uverejníme v piatkovej prílohe denníka Nový Čas zdravie 29. 1. 2010.

Čo piati účastníci získajú

Zdarma môžu navštevovať itnescentrá v mestách ich bydliska, kde budú cvičiť podľa plánu trénerky. Firma Nike venuje účastníkom značkové veci - tenisky, tepláky a dve tričká. Na záver súťaže všetci dostanú poukážku v hodnote 200 € na nákup v sieti Nike.

Od ďalšieho partnera, výrobcu pramenitých vôd Rajec a Rajec Bylinka, dostane každý účastník zdarma pitný režim Rajec na celé obdobie chudnutia. Bonus pre víťaza: Motiváciou je poukaz na wellness pobyt v AquaCity Poprad, ktorý získa ten, komu sa podarí zhodiť čo najviac kíl pomocou zdravej diéty.

Diskusia / 0
Čítajte ďalej
Autor: Čas.sk
X
Aktuality.sk Správy Ekonomika Komentáre Šport Cestovanie TV program Počasie Horoskopy Európa Zdravie
Vlak štátneho dopravcu ZSSK
Vlaky pôjdu po novom, v nedeľu sa mení cestovný poriadok Aktuality.sk
Rýchle správy
pred 27 min
Sninu zaradili medzi nelegálnych zamestnávateľov, mesto sa odvolalo Aktuality.sk
Mestu hrozí pokuta až do výšky 200 000 eur.
pred 57 min
Podvodníci naznačujú odchod Tesca, zneužili aj názov Aktuality.sk Aktuality.sk
Na najväčšej sociálnej sieti sa čoraz viac šíria podvodné kampane, ktoré ľuďom sľubujú rôzne výhry. Týkajú sa obchodných reťazcov Lidl a Tesco.
19:00
Zmena vlastníka U.S.Steelu môže byť pre mesto pozitívum, tvrdí Kažimír Aktuality.sk
Kažimír zároveň ubezpečil, že štát sa bude snažiť o to, aby mal majetkovú účasť v spoločnosti U. S. Steel.
Chloe napísala list do spoločnosti Google a dočkala sa odpovede.
Dievčatko napísalo list do Googlu a žiadalo o prácu: Odpoveď zo spoločnosti zaskočila aj rodičov!
Rodrigo Pereira de Abreu. Toto platilo do roku 2014.
Video
Výkon preoperovanej volejbalistky vyvolal hystériu: Je vôbec fér, aby súťažil(a) v ženskej kategórii?
Claudia Ranieriho dojalo video od fanúšikov.
Najlepší futbalový manažér uplynulého roka dostal padáka: Smutné slová odchádzajúceho trénera Leicestru!
(ilustračné foto).
Ak sa chystáte na dovolenku do Egypta, zbystrite pozornosť: Za TOTO si poriadne priplatíte!
Drobná hviezdička sa nezdá.
Video
Tá je ale odvážna: Pozrite, ako drobná kráska Demi Lovato naložila svojmu frajerovi!
Jelenin výraz po tom, ako zistila, že telefón stále nahráva, hovorí azda za všetko.
Video
Trapas manželov Djokovičovcov zachytený na videu: Novak, ktože to u vás doma nosí nohavice?!
(ilustračné foto).
Radikáli z Boko Haram zaútočili na vojenské stanovište: Sedem ľudí neprežilo!
videospravy
Video
Pochovali brutálne zavraždenú Evu: Na poslednej ceste ju odprevádzali tóny krásnej piesne Paľa Haberu
S takouto cenou si obyčajné papuče môže dovoliť málokto.
Foto
Na prvý pohľad úplne obyčajné papuče: Zistíte ich najväčšie mínus, radšej budete chodiť bosí!
Lisa netušila, čo sa s jej priateľom deje.
Lisu zobudil chrápajúci manžel: Naskytol sa jej pohľad, ktorý ju bude strašiť do konca života!
Január 2017 - Pláž Rialto, Washington.
Foto
Playboy modelka sa vybrala na cesty, tie fotky stoja za to: Nebudete vedieť, kam sa skôr pozerať!
Ľudia opúšťajú letisko po teroristickom útoku v Bruseli.
Smutný následok dnešnej doby: V Belgicku museli prijať nový zákon týkajúci sa obetí a pozostalých po teroristických útokoch