Utorok 22. 6.
Paulína
Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
02.05.2021 18:16 | Správy | Zahraničné správy

Iránska televízia išla von so závažnou správou o dohode medzi krajinami: Nečakaná reakcia USA

Spojené štáty okamžite popreli nedeľňajšiu správu iránskej štátnej televízie, že islamská republika, USA a Británia dosiahli dohodu o výmene väzňov a odblokovaní iránskych aktív v hodnote niekoľkých miliárd dolárov.

Británia sa k správam odmietla vyjadriť. Informovala o tom agentúra AP. "Američania súhlasili, že zaplatia sedem miliárd dolárov (5,8 miliardy eur) a vymenia štyroch Iráncov, ktorí obchádzali sankcie, za štyroch amerických špiónov, ktorí si odpykali časť svojich trestov," uviedla iránska štátna televízia s odvolaním sa na nemenovaného predstaviteľa vlády v Teheráne.

Hovorca amerického ministerstva zahraničných vecí Ned Price však túto správu okamžite poprel. "Správy o dosiahnutí dohody o výmene zajatcov nie sú pravdivé," povedal Price. Štátna televízia ďalej uviedla, že islamská republika dosiahla dohodu aj s Britániou, v rámci ktorej Londýn splatí dlh vo výške 400 miliónov libier výmenou za prepustenie Nazanin Zaghariovej-Ratcliffovej, väznenej humanitárnej pracovníčky s iránskym aj britským občianstvom.

Ide o kauzu z roku 1979, pred islamskou revolúciou, keď zosnulý iránsky šach Mohammad Rezá Pahlaví zaplatil príslušnú sumu za britské tanky Chieftain, ktoré neboli nikdy dodané. Britské ministerstvo zahraničných vecí pre AP uviedlo, že správu nebude komentovať, pretože v tejto súvislosti stále prebiehajú rokovania s Iránom.

 

Správa iránskej televízie prichádza v čase zvýšeného napätia medzi konzervatívnymi politickými frakciami islamskej republiky a relatívne umiernenou vládou iránskeho prezidenta Hasana Rúháního, všíma si AP. Táto televízna stanica už predtým zverejnila vyjadrenia nemenovaných predstaviteľov Iránu, ktoré boli v rozpore s vyjadreniami iránskych diplomatov rokujúcich vo Viedni o obnovení jadrovej dohody z roku 2015, pripomína AP.

Momentálne nie je jasné, či je nedeľňajšia správa o výmene väzňov ďalším pokusom sabotovať rokovania predstaviteľov Rúháního vlády so Západom, analyzuje AP.

Diskusia /
Súvisiace články:
Autor: tasr

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou FPD Media, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania. Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov viac informácií k ochrane osobných údajov.


Kouč Španielov Enrique prehovoril: V tomto vidí silu Slovákov
Krajniak predložil na rokovanie príspevok 333 eur na dieťa: Vláda rozhodne v stredu
Účasť hráčov z NHL na ZOH 2022 v Pekingu? Stále nie je rozhodnuté
Maďarov, ktorí napadli trojicu slovenských futbalových fanúšikov obvinili: Aký trest ich čaká?
Rokojemnícka dráma s deťmi: Využili chybu útočníkov, okamžite utiekli
Sexi Kucherenko išla po radu známej markizáčke: Žiadne reči, išla rovno na vec
Merkelová telefonovala Putinovi: Vyjadrenie súcitu
Karanténu po prílete z Veľkej Británie zavádza ďalší štát: Koľko ostanú cestujúci doma?
Veľký návrat do Trenčína po kariére v NHL aj KHL: Dukla podpísala známe meno
Tragická nehoda na R1: Auto zrazilo chodca, ten bol na mieste mŕtvy
Párik sexoval na verejnosti, to ale nie je všetko: Zhrození rodičia museli volať políciu!
Hospodársku budovu v Žilinskej Lehote zachvátili plamene: Jedna osoba sa zranila