Nedeľa 20. 6.
Valéria
24.04.2021 10:00 | Tip od Vás | Zahraničie

Susedia sa zapojili do unikátneho vedeckého projektu: Nájdu Česi vo vesmíre dvojča Zeme?

Českí vedci sa podieľajú na hľadaní ďalších planetárnych systémov. Sústreďujú sa predovšetkým na tie, kde by bol možný život, keďže doteraz neexistujú dôkazy, že by vo vesmíre existoval život aj niekde inde ako na Zemi. Informovala o tom Akadémia vied Českej republiky (AV ČR).

Sonda PLATO (Planetary Transits and Oscillations of Stars) vybavená 26 kamerami vyrazí preskúmať vesmír v roku 2026. Českí vedci v rámci projektu vyvíjajú softvér, ktorý poslúži na odstránenie šumu z fotografií. Zároveň vyrobili špeciálne boxy, ktoré bezpečne prepravia citlivú kamerovú techniku.

"Primárne hľadáme taký život, aký poznáme na Zemi," uviedol Peter Kabáth, ktorý neskrýva ambíciu, že už v súčasnej dekáde sa podarí niekde vo vesmíre objaviť "dvojča" Zeme. Tento vedec šéfuje skupine skúmajúcej exoplanéty (planéty mimo slnečnej sústavy) v Stelárnom oddelení Astronomického ústavu Akadémie vied ČR. Zároveň koordinuje aj české aktivity misie PLATO, ktorá je projektom Európskej vesmírnej agentúry.

Prvá fáza misie začala v roku 2014, pričom projekt by mal vyvrcholiť vypustením sondy PLATO do vzdialenosti 1,5 milióna kilometrov od zemského povrchu. Ako spresňuje AV ČR, sonda Kepler od americkej vesmírnej agentúry NASA, ktorá sa taktiež zameriavala na výskum exoplanét v rokoch 2009 - 2018, sa pohybovala vo viac ako stokrát väčšej vzdialenosti.

Autor: tasr

Situácia v strane Za ľudí sa vyostruje: Podľa odborníčky sa Remišová hrá na "mŕtveho chrobáka"
Chárovi išlo o život! Lietadlo Washingtonu zasiahol blesk: Myslel som, že sme skončili, spomína jeho spoluhráč
Princ Harry a vojvodkyňa Meghan privítali vytúženú dcérku Lili: Nahnevalo meno bábätka kráľovnú Alžbetu?
Izrael znovu zaviedol povinnosť nosiť rúško: V krajine sa objavili nové ohniská nákazy
Švajčiarsky brankár opustil tím kvôli pôrodu manželky: S týmto však nerátal!
Brazília prehráva boj proti ochoreniu COVID-19: Z čísla obetí puká srdce
Vakcinácia v Číne napreduje: Fantázia, koľko ľudí sa už nechalo zaočkovať
Mačka si vybrala neuveriteľnú zábavku: Ako by ste sa tvárili vy, keby ste ju takto pristihli?
Aktualizované
Koronavírus na Slovensku: Pribudli ďalšie desiatky nakazených, počet hospitalizovaných sa neznížil
Černák odišiel do kabíny po tvrdom náraze Martina: Tréner Cooper prezradil, ako na tom je
Desmoďáci sa po rozpade kapely opäť chystajú za fanúšikmi: Prečo sme zostali s Kulym!
V Bratislave nainštalovali sčítacie senzory, ohromné výsledky: Ktoré dni využívajú ľudia na prechádzku mestom najviac?