Štvrtok 17. 6.
Adolf
Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
12.03.2021 16:15 | Správy | Servis
Foto

Zaberie vám to pár minút a opäť vás dostane do formy: Rozcvičte si pľúca po covide

Sťažené dýchanie, bolesti na hrudníku, zápal pľúc. To sú ťažkosti, ktoré pri infekcii koronavírusom pociťujú pacienti. Dostať náš dýchací orgán opäť do formy vyžaduje čas.

Fotogaléria
8
fotiek v galérii

Odborníci Národného ústavu detských chorôb NÚDCH v Bratislave pripravili zostavu cvikov v rámci respiračnej fyzioterapie. Podľa odborníčky Evy Zubaľovej je predýchanie pľúc dobrým krokom, či už ste prekonali COVID-19, alebo nie.

Jednoduché cvičenia sú určené pre všetky vekové skupiny a nezaberú viac času ako pár minút denne. ,,Cviky sú určené pre všetkých – pomôžu pacientom, ktorí prekonali ochorenie COVID-19, a rovnako respiračná fyzioterapia je dobrý spôsob na posilnenie pľúc aj u zdravých detí,“ hovorí Eva Zubaľová, vedúca fyzioterapeutka Národného ústavu detských chorôb (NÚDCH). Podľa odborníčky je ideálne cvičiť 2- až 3-krát denne, pričom jedna zostava trvá zhruba 5 - 6 minút.

 

Cieľom cvičenia je predýchať celé pľúca, hlavne tie dolné, ktoré sú pri plytkom dýchaní menej aktívne. „Správnym rozdýchaním môžeme využiť celú kapacitu pľúc,“ hovorí Eva Zubaľová s tým, že po pravidelnom cvičení počas niekoľkých mesiacov sa dýchanie prehĺbi. „Zhruba mesiac po prekonaní covidu musí ísť pacient na vyšetrenie k svojmu pľúcnemu lekárovi a tento čas by mal určite využiť na rehabilitáciu,“ vysvetľuje Pavol Pobeha z Kliniky pneumológie a ftizeológie.

1.

Otvoriť galériu
1. a 2.
Zdroj: FB NUDCH

- Usaďte sa na stoličku, oprite si chrbát, vystrite sa, plecia voľne spustite dole. Nohy rozkročte na šírku panvy. Bedrové kĺby a kolenné kĺby zvierajú 90° uhol, členky sú pod kolenami.

- Pomaly, plynule sa nadýchnite nosom, hrudník sa rozvíja do všetkých strán. Ramená nezdvíhajte hore. Potom pootvorte ústa a vydýchnite.

2.
- Ruky si položte na spodnú časť brucha, prsty smerujú do slabín. Pri nádychu brucho nadvihne prsty smerom dopredu a do strán. Pozor, nepretláčajte vzduch do brušnej dutiny. Nádych je stále pomalý a plynulý. Zopakujte minimálne 5-krát.

3.

Otvoriť galériu
3.
Zdroj: FB NUDCH

- Preložte si ruky na dolný uhol rebier. Prsty smerujú šikmo k sebe. Nadýchnite sa tak, aby rebrá odtlačili ruky do strán, prsty sa od seba odďaľujú. Pri výdychu sa prsty priblížia k sebe.

Diskusia /
Súvisiace články:
Autor: jm, Nový Čas

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou FPD Media, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania. Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov viac informácií k ochrane osobných údajov.


Armáda v Barme založila v dedine ničivý požiar: Celá dedina ľahla popolom, niekoľko ľudí uhorelo vo svojich domovoch
PR článok
Deťom najviac pomôžeme, keď pomôžeme ich rodinám, hovorí Úsmev ako dar
Kontroverzný krok britskej vlády: Plánujú zaviesť povinné očkovanie zamestnancov domovov dôchodcov
Ďalšia výhra rozdielom triedy: Dvojgólový Locatelli posunul Talianov do osemfinále
Prezidenti Biden a Putin si po spoločných rokovaniach vymenili darčeky: Odpadnete, čo jeden druhému venovali
Maďarský zákon zakazujúci osvetu mladých o LGBTQ narazil na tvrdý odpor: Kritizujú ho z každej strany
Nečakané zmeny tesne pred prezidentskými voľbami v Iráne: Kandidáti sa výrazne preriedili, jeden po druhom odstupujú
Sergio Ramos sa definitívne rozhodol: Zostáva v Reale Madrid?
Fantázia: Kapitán dvadsaťjednotky prestupuje do piateho najlepšieho tímu španielskej ligy!
Biden varoval Rusko pred zasahovaním do demokracie v USA: Schyľuje sa k ďalšej studenej vojne?
Tatar pripravený na novú výzvu? O Montreale už hovorí v minulom čase
Chcete si vybaviť pas? Neodkladajte to! Polícia čelí veľkému náporu