Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
13.01.2021, 00:00 | PR články
PR článok

7 efektívnych spôsobov, ako potlačiť chuť do jedla

Opäť ste si dali predsavzatie, ktoré sľubuje viac cvičenia, zdravší život a úbytok hmotnosti? Týchto 7 tipov vám podá pomocnú ruku.

Po Novom roku prichádzajú na rad prísuľby o cvičení, chudnutí, zdravšom životnom štýle. Ako ich tento rok konečne dodržať? Pomôže vám pevná vôľa, prípravky na potlačenie chuti do jedla, alebo sa s nimi vysporiadate úplne inak?

Tento rok to dám!

Nový kalendár na stene a nové predsavzatia môžu byť skvelým hnacím motorom. Netreba sa vzdať pri prvých neúspechoch alebo zlyhaniach. Podporiť snahu viete napríklad aj vedecky podloženými spôsobmi, ako potlačiť chuť do jedla.

#1 Pite vodu

Vedci predpokladajú, že asi 500 ml vody je dostatočné množstvo na to, aby natiahlo žalúdok a vyslalo do mozgu signály plnosti (Zdroj: PubMed). Vypiť pohár vody pred jedlom dokáže pomôcť k tomu, aby ste zjedli o čosi menej, no stále sa cítili dostatočne sýto.

#2 Oklamte mozog menšími taniermi

Zmenšite si porcie tak, že si jedlo naložíte na menší tanier. Náš mozog sa tak dá ľahšie “oklamať”, ako keby ste si na tanier zvyčajne používanej veľkosti naložili polovičnú porciu.

#3 Cvičte (ideálne pred jedlom)

Samotné cvičenie má obrovské množstvo zdravotných výhod a zníženie chuti do jedla je jedným z nich. Cvičenie pred jedlom spôsobuje, že hormóny chuti sú potlačené a my automaticky zjeme menej. A to ani nehovoríme o výčitkách, ktoré máme, keď jeme po cvičení. Cvičenie pred jedením napríklad spôsobí, že si podvedome dáme menšiu porciu.

#4 Konzumujte potraviny, ktoré znížia chuť do jedla a podporia metabolizmus

Dobre korenené jedlá s chilli, čiernym korením alebo zázvorom pomáhajú zvýšiť sýtosť a znížiť chuť na ďalšie jedlo. Aj to je jeden z dôvodov, prečo si korenie našlo cestu aj do doplnkov stravy na chudnutie.

Okrem korenia má priaznivý vplyv na podporu metabolizmu aj zelený čaj. Ten obsahuje polyfenoly, ktoré umožňujú organizmu prednostne spaľovať tuky pred bielkovinami.

#5 Dobre sa vyspite

Vplyv dĺžky spánku na množstvo a zloženie konzumovaného jedla je obrovský. Vedci potvrdzujú súvislosť medzi nedostatočným spánkom a obezitou.

Nedostatok spánku významne zvyšuje túžbu po vysokokalorických potravinách podporujúcich prírastok hmotnosti, a vedie k výberu potravín, ktoré negatívne ovplyvňujú váhu. Dodržte preto odporúčaný 8 hodinový čas spánku a prirodzene tak zvýšite svoje šance splniť si predsavzatie o chudnutí.

#6 Prípravky na potlačenie chuti do jedla

Redukovať chuť do jedla a potlačiť chuť na sladké maškrty vedia umožniť aj prírodné doplnky stravy alebo vitamíny pre diabetikov. Fungujú na princípe podpory metabolizmu glukózy a umožňujú regulovať chuť do jedla. Netreba však zabúdať, že predpokladom toho, aby fungovali, je pravidelný a každodenný pohyb, dostatok vody a spánku.

#7 Predstavujte si, že to, na čo máte chuť, ste už zjedli

Vizualizácia je silná zbraň v oblasti motivácie, ale aj v potlačení chuti na jedlo. Vedci tvrdia, že keď si budete predstavovať, ako jete to, na čo máte chuť, presvedčíte mozog. To vám zabezpečí, že po danom jedle už nebudete túžiť tak, že by ste kvôli nemu ochotne porušili svoje predsavzatia. Budete mať totiž pocit, že ste ho už zjedli.

Novoročné plány nemusíte zahodiť hneď po prvých nezdaroch. Tento rok to dotiahnite do úspešného konca a využite všetko to, čo je možné. Hydratujte organizmus dostatkom vody, jedzte potraviny, ktoré znížia chuť do ďalšieho jedla, cvičte, využite vitamíny na chudnutie.

Ak sa po prvom či druhom “zakopnutí” ihneď nevzdáte, a od svojho plánu neupustíte, úspešne dôjdete do vytúženého cieľa. Veľa šťastia!

Tip: Chcete vedieť, ako začať so zdravým životným štýlom, ako nakopnúť imunitu či ako úspešne čeliť stresu? Vypočujte si názory a rady odborníkov v novom podcaste (Z)dravo na Spotify.

Diskusia / 0
Autor: PR článok
X

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou FPD Media, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania... Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov .

Súvisiace články:
Odporúčame z TIVI.sk
Súvisiace články:
Odporúčame z TIVI.sk
Baníkom chránili oči pred svetlom.
Zo zavalenej bane po dvoch týždňoch vytiahli 11 ľudí: Mužom museli zakryť oči
Shawn vydržala s Larrym najdlhšie, vzali sa v roku 1997 a žiadosť o rozvod prišla až v roku 2019.
Sedem manželiek Larryho Kinga († 87) to nemalo ľahké: Posledná sa o rozvode dozvedela drsne
Americký prezident Joe Biden.
Biden sa púšťa do boja s COVID-19: Obnovuje zákaz cestovania z väčšiny Európy
Mladíci protestujúci protiepidemiologickým reštrikciám podpálili mobilné testovacie miesto.
Foto
V Holandsku to vrie: Ľudia protestujú proti reštrikciám, testovacie miesto ľahlo popolom
Nový americký prezident Joe Biden a francúzsky prezident Emmanuel Macron.
Biden a Macron sú na jednej vlne: Ich telefonát hovorí za všetko, v tomto sa zhodujú
Portugalský prezident Marcelo Rebelo de Sousa.
Je to definitívne: Prezidentské voľby v Portugalsku ovládol Marcelo Rebelo de Sousa
(ilustračné foto).
Francúzsko sa obáva najhoršieho: Ďalšie sprísňovanie na hraniciach, toto nechcel počuť nikto
Testovania na Covid-19 v priestoroch Regionálneho úradu verejného zdravotníctva v Prešove.
Košice a Prešov poznajú výsledky víkendového testovania: Takto to dopadlo
Primátor mesta Žilina Peter Fiabáne
Primátor Žiliny o online registrácii na testovanie: Jeho slová hovoria za všetko
Hokejisti HK Poprad po strelení gólu.
Poprad opäť na čele tabuľky, Zvolen prvýkrát v sezóne zdolal Slovan
Český minister zdravotníctva Jan Blatný
Zlé správy pre Česko: Očkovanie rizikových skupín sa oneskorí až o mesiac
Celoplošný skríning na odberovom mieste zriadenom v priestoroch Strednej odbornej školy obchodu a služieb v Trenčíne
Foto
Víkendové testovanie na COVID-19 v Trenčíne: Prišlo viac ako 22-tisíc ľudí