Na začiatku pešej zóny v Bratislave sa promenádovali ľudia v kostýmoch a hrala hudba. Vodiči neskôr vzácne kúsky prevetrali aj na Pezinskej Babe. Ktoré auto bolo najdrahšie a ktoré najzaujímavejšie? Historické vozidlá vyrobili predtým, než sa svet ocitol v druhej svetovej vojne.
Niektoré kusy majitelia zrenovovali a z polorozpadnutých vrakov sa po stovkách hodín tvrdej práce stali výstavné kúsky v hodnote niekoľkých stoviek tisíc eur. Medzi 111 vozidlami ste mohli vidieť aj raritné vozidlá, ktoré formovali históriu motošportu. Napríklad Alfa Romeo 8C Monza či Bentley 3 Litre patrili k najvzácnejším exemplárom, ktoré konštruktéri postavili preto, aby vyhrávali najznámejšie vytrvalostné preteky ako Le Mans či Mille Miglia a ľudia ich obdivovali dlhé minúty.
Dnes patrí 8C na aukciách medzi najdrahšie kúsky a nedávno sa jeden predal za 5,67 milióna eur. Okrem nich boli početne zastúpené aj Bugatti, ktorých prišlo sedem kusov. Okrem kolosálneho 57 C išla 1000 mil československých aj posádka so subtílnou Bugatti 13 Brescia. Tento model má aukčný rekord 850 000 eur. Na preteky s ním prišiel Jakub Stauch.
„Ja mám toto auto 10 rokov. Kúpil som diely, aby som zostavil pojazdný celok a takto to opadlo. Na týchto pretekoch sme piatykrát a teraz si to ideme užiť a víťazstvo prenecháme niekomu inému“ povedal Jakub. Návštevníkov lákala aj aerodynamická žltobiela Tatra. „Bola postavená špeciálne na tieto preteky. Auto vlastním od roku 1970, keď som ho dostal ako 15-ročný chlapec. Pred pár rokmi som ho zrenovoval a od roku 2016 s ním jazdím,“ uzavrel jej majiteľ František Bauer.
- Motor: 3,0 liter
- Prevodovka: 4-stupňová
- Výkon: 70 koní
- Max. rýchlosť: 129 km/h
- Počet vyrobených kusov: 1 088 ks
- Odhadovaná cena: 320 000 €
- Motor: 1,4 liter
- Prevodovka: 4-stupňová
- Výkon: 30 koní
- Max. rýchlosť: 125 km/h
- Počet vyrobených kusov: 2 000
- Odhadovaná cena: 220 000 €
Tatra 77 V
- Motor: 3,0 liter
- Prevodovka: 4-stupňová
- Výkon: 60 koní
- Max. rýchlosť: 145 km/h
- Počet vyrobených kusov: 95 ks
- Odhadovaná cena: 430 000 €