Tá má totiž veľmi dobrú polohu, ktorá by mohla prispieť k zlepšieniu dopravnej situácie v hlavnom meste. Naposledy po nej prešiel vlak v roku 1985 a dlhodobo je v schátranom stave.
Železničná stanica Bratislava-Filiálka vznikla v roku 1840 a bola súčasťou prvej stanice na Slovensku – Pressburg Blumenthal. Využívala sa na nákladnú, ale aj osobnú dopravu. Ako píše Bratislavský samosprávny kraj na svojej stránke, rozhodnutie o jej vynechaní z programu elektrifikácie trate z Trnavy do Bratislavy viedlo k jej zániku.
Odvtedy stanica chátra. Viackrát boli navrhnuté projekty. Naposledy to bolo v roku 2012, no ten bol pozastavený. Podľa bratislavského župana Juraja Drobu je dlhodobou ambíciou budovanie integrovaných prestupných zastávok, siete záchytných parkovísk a predovšetkým realizácie Bratislavského železničného uzla, do čoho patrí aj znovuoživenie Filiálky.
„V tejto súvislosti považujem za mimoriadne dôležité realizovať prestavbu Istropolisu a priľahlého verejného priestoru v kontexte možnej budúcej výstavby železničnej stanice Filiálka, a to vo variantných riešeniach,“ vyjadril sa Droba. „Hlavné mesto SR Bratislava v spolupráci so Železnicami SR a ministerstvom dopravy pripravuje štúdiu lokality Filiálka tak, aby sa našlo a navrhlo najvhodnejšie riešenie.
Vzhľadom na aktuálnu informáciu developerskej spoločnosti, ktorá rieši plochy Istropolisu v priamom susedstve a dotyku s riešeným územím Filiálky, musia sa tieto aktivity vzájomne koordinovať a previazať. Sfunkčnenie stanice nie je a ani nebude podmienkou schválenia stavebných zásahov do plochy Istropolisu,“ informovala hovorkyňa mesta Bratislava Katarína Rajčanová.