Pondelok 28. 11.
Henrieta
Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
26.09.2022 23:59 | Nové Časy | Zdravie

Diéta dlhovekosti vám pridá 20 rokov života

Nový diétny trik založený na rozsiahlom výskume procesu starnutia tela môže predĺžiť život až o 20 rokov. Metóda kombinuje niekoľko spôsobov na zvýšenie dlhovekosti podporovaných vedou.

Existujú presvedčivé dôkazy, že kalorický deficit každoročne zabíja milióny ľudí na celom svete. Prejedanie sa však môže byť rovnako škodlivé pre zdravie. Zameranie na stravovací režim kombinuje niekoľko stravovacích vzorcov nezávisle spojených s dĺžkou života. Odborníci tvrdia, že môže predĺžiť očakávanú dĺžku života o desaťročia.

Zistenia publikované v časopise Cell sú založené na výskume tímu odborníkov z University of Wisconsin-Madison. Ich výskum spojil desaťročia výskumu rôznych diétnych metód, ako obmedzenie kalórií a poznatky o zdravotných výhodách rôznych skupín potravín. Použili tiež údaje dostupné od populácií žijúcich v oblastiach dlhovekosti v modrej zóne.

Otvoriť galériu
Zdroj: Adobe Stock

Stravovací plán možno rozdeliť do šiestich krokov, ktoré zahŕňajú opatrenia na udržanie zdravých hladín cukru v krvi a vypnutie centrálneho systému starnutia tela, uvádza New Scientist.

1. Príjem kalórií by mal byť obmedzený, aby sa udržal index telesnej hmotnosti (BMI) 22 až 23 pre mužov a 21 až 22 pre ženy.

2. Strava by mala obsahovať hlavne celozrnné výrobky, strukoviny a orechy. Príjem mäsa by sa mal obmedziť, aby sa znížila expozícia aminokyseliny metionínu, ale mali by obsahovať aj ryby.

3. Nerafinované komplexné sacharidy by mali tvoriť 45 až 60 percent kalórií, 10 až 15 percent rastlinných bielkovín by malo pochádzať z rastlinných zdrojov a 25 až 35 percent tukov by malo byť tiež rastlinného pôvodu.

4. Príjem potravy by sa mal obmedziť, resp. nejesť najmenej tri hodiny pred spaním, po ktorom by malo nasledovať obdobie 12 hodín nalačno.

5. Diéta napodobňujúca pôst, ktorá zahŕňa rastlinný jedálniček s nízkym obsahom cukru, sacharidov a kalórií, ale s vysokým obsahom tukov počas piatich dní v mesiaci, by sa mala vykonávať každé dva až tri mesiace.

6. Príjem alkoholu by mal byť tiež mierny, pričom sa neodporúča viac ako päť jednotiek alkoholu týždenne.

Súvisiace články:
Autor: © Nový Čas

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou FPD Media, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania. Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov viac informácií k ochrane osobných údajov.

Veľké štrajky v Belgicku: To, čo plánujú zamestnanci, krajinu úplne ochromí
Politické dusno už aj v kozme: Znepokojivé slová veliteľky vesmírnych síl USA
Foto
Zosuv pôdy pochoval 7 ľudí: Medzi obeťami sú deti, novorodenec i turista
Regenda zdravým náhradníkom, Anaheim bez neho opäť prehral
Škandál hereckej hviezdy zo seriálového trháku: Čelí obvineniu!
Foto
Spomienky na známu herečku Vilmu Jamnickú († 101) očami jej synovca: Bola naivná aj šetrná!
Foto
Protesty na ukončenie prísnych opatrení sa v Šanghaji vymkli spod kontroly: Šokujúce, čo tvrdí BBC
Zelenskyj varuje, že Rusko chystá ďalšie útoky: Trhá srdce, akú informáciu priniesol Kyjev
Krvavý útok v somálskej metropole: Militanti sa zamerali na hotel, hrozná bilancia obetí
Obrovská tragédia na pohrebe: Pri rozlúčke s nebohým nastalo peklo, zahynulo niekoľko ľudí
Foto
Tragický osud Michala († 21), ktorý prišiel o život za volantom taxíka: Takto na osiroteného mladíka spomínajú blízki
Matovič dal od rokovania s lekármi ruky preč: Obrátil sa mi žalúdok, nebudem rokovať s ľudským odpadom!