Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
18.07.2016 00:00 | PR články

Slovenských výrobkov je na pultoch obchodných reťazcov dostatok. Čo v skutočnosti hľadajú spotrebitelia?

Podiel domácej produkcie na pultoch obchodných reťazcov je dlhodobo diskutovanou témou na Slovensku. Na podiel vystavenia slovenských výrobkov v maloobchode sa zameral aj prieskum agentúry GfK iniciovaný spoločnosťou Kaufland Slovenská republika. Výsledky prieskumu ukázali, že na pultoch obchodných sietí je v priemere vystavených 39% slovenských výrobkov, pričom najviac ich bolo zaznamenaných v prevádzkach Kaufland a Tesco. Tie dosahujú viac ako dvojnásobné počty vystavenia slovenských výrobkov v porovnaní s  priemerom konkurencie.  

Prieskum sa zameral na 32 kategórií potravinových produktov na pultoch obchodných reťazcov, pričom sledoval ako percentuálne zastúpenie slovenských výrobkov, tak aj absolútne počty týchto produktov vystavených v prvej línii. V tomto prípade majú zahraničné reťazce výrazne viac slovenských výrobkov v ponuke  ako napríklad COOP Jednota či CBA, najviac ich má Kaufland a Tesco.  Prevádzky spoločnosti Kaufland dosiahli vo všetkých sledovaných kategóriách vyššie zastúpenie slovenských výrobkov na svojich pultoch, až 2,2 násobok počtu oproti priemeru trhu. A to aj napriek tomu, že v percentuálnom ponímaní bol pomer slovenských výrobkov vo viacerých kategóriách nižší alebo porovnateľný s priemerom trhu. Celkové percentuálne zastúpenie slovenských výrobkov je v Kauflande okolo 37%. Je preto veľmi dôležité spomínať vždy nielen percentuálne zastúpenie, ale aj absolútne čísla, ktoré dokresľujú celkový obraz diania na trhu.

„Pomer slovenských výrobkov v ponuke Kauflandu odzrkadľuje naše široké portfólio a snahu priniesť spotrebiteľovi rôznorodú ponuku, aby si mal z čoho vyberať. Diskusia o podiele slovenských výrobkov by sa však nemala odvíjať len od ich percentuálneho zastúpenia, ale od celkového zastúpenia výrobkov na pultoch prevádzok. Aktuálne čísla prieskumu jasne potvrdzujú našu snahu o podporu slovenských výrobkov, ako aj to, že naša kampaň Z lásky k Slovensku nie je len frázou, ale je založená na realite,“ hovorí Martin Gärtner, hovorca spoločnosti Kaufland Slovenská republika.

Otvoriť galériu
Analytik Ľubomír Drahovský
Zdroj: PR článok

V porovnaní s rokom 2014 prieskum preukázal mierne zníženie zastúpenia slovenských výrobkov vo všetkých obchodných sieťach. Pokles vysvetľuje Richard Bendík, riaditeľ nákupu Kaufland Slovenská republika: „Podiel slovenských výrobkov v reťazcoch a teda aj u nás, ovplyvňujú rôzne faktory, ako napríklad to, že pre našich zákazníkov neustále zvyšujeme počet položiek v ponúkanom sortimente. Výrazným vplyvom je taktiež fakt, že viacero významných slovenských dodávateľov, ako napríklad Palma, Milex a Imperátor presunulo v poslednom období svoju výrobu do zahraničia, čo výrazne ovplyvnilo celý trh.“

Kľúčovým parametrom, ktorý ovplyvňuje ponuku obchodných reťazcov, sú očakávania a preferencie spotrebiteľov. Tí sa rozhodujú na základe viacerých kritérií, pričom slovenský pôvod často nie je medzi prioritnými požiadavkami. „Na základe dostupných štatistík a prieskumov spotrebiteľského správania vieme, že medzi základné parametre pri rozhodovaní o kúpe produktov patrí v prvom rade cena, čerstvosť a kvalita jednotlivých tovarov. „Slovenskosť“ výrobkov je v rámci atribútov rozhodovania spotrebiteľa až na 7-8 mieste,“ dopĺňa k téme analytik Ľubomír Drahovský.

O prieskume:

Prieskum Podiel vystavenia slovenských výrobkov v maloobchode 2016  bol na podnet spoločnosti Kaufland Slovenská republika realizovaný spoločnosťou GfK v období od 30.5 do 26.6.2016. Prieskum sa celkovo uskutočnil na 360 predajniach všetkých formátov potravinových reťazcov v rámci celej Slovenskej republiky. Prieskum sledoval 32 kategórií potravín, vrátane 92 podkategórií. Podľa zistení prieskumu najviac vystavení slovenských výrobkov je v kategóriách vody, pivo, víno a liehoviny. Naopak najmenej ich bolo v kategóriách chladené mäso, oleje, dezerty a maslo.

Spoločnosť Kaufland

Spoločnosť  Kaufland patrí k lídrom medzi obchodnými reťazcami a v súčasnosti prevádzkuje viac ako 1 150 samoobslužných obchodných domov v Nemecku, Českej republike, Poľsku, Chorvátsku, Rumunsku, Bulharsku a na Slovensku. Obchodné domy Kaufland ponúkajú veľa rôznych značkových produktov, atraktívne privátne značky a širokú škálu regionálnych produktov. Viac informácií na: www.kaufland.sk

Viac k téme:
Diskusia /
Súvisiace články:
Autor: PR článok

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou FPD Media, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania. Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov viac informácií k ochrane osobných údajov.

Odporúčame z TIVI.sk


Žilinčania si vybojovali postup do najvyššej súťaže.
Foto
Žilinčania to konečne dokázali: Po piatich rokoch sa vrátia do najvyššej súťaže
Harry dostal poriadny náklad: Kedysi niečo znamenal, teraz... Uf, toto tak ľahko nepredýcha
Na snímke bývalý americký prezident Donald Trump.
AktualizovanéFoto
Donald Trump stojí pred súdom: Pred budovou sa zapálil muž! Hrozné, kto hasil plamene
Hands typing on desktop pc computer keyboard
Bieloruskí hackeri útočili na výrobňu hnojív: Dôvod vás zarazí, o čo im išlo?
Klimatická aktivistka Greta Thunbergová počas klimatického štrajku za ochranu klímy pod heslom Piatky za budúcnosť v Štokholme 19. apríla 2024.
Foto
Greta Thunbergová opäť zmobilizovala Švédov: Vyšli do ulíc, chcú len jediné
(ilustračné foto)
Gabriel ZNÁSILNIL tínedžerku pred tisíckami ľudí: Pozná svoj trest! Jej hrozné spomienky zabolia aj vás
2023. Postupne si Depp nechal narásť dlhšie vlasy.
Foto
Johnny Depp sa zmenil na nepoznanie: Schudol, ostrihal sa a OMLADOL!
Ilustračné foto
Expert prezradil, čo sa deje s vaším telom PRED SMRŤOU! Aj keď už človek nereaguje, stále môže... Tomu nebudete veriť!
Maďarský premiér Viktor Orbán.
Orbán sa búcha do pŕs: Keby nebolo národnej vlády, Maďarsko by už bolo po krk vo vojne, tvrdí
Potopené vozidlá na zaplavenej hlavnej ceste v Dubaji 17. apríla 2024.
Foto
Smutné správy z Dubaja: Hlásia ďalšie obete! Desivé detaily ich posledných chvíľ
Dominika Cibulková s mamou Katarínou.
Cibulkovej mama Katarína si rada zájde do dcérinho šatníka: TOTO si požičiava najviac!
Rozkošné zvieratká sa skoro prebrali zo zimného spánku.
Váš Tip
Sysle na Muránskej planine majú užitočných kamarátov: Aha, čím si vystlali brlohy!