Je o tom presvedčený štátny tajomník rezortu dopravy Árpád Érsek (Most-Híd). Teší ho preto, že vláda v stredu odobrila projekt obchvatu Bratislavy, ktorý má tvoriť práve časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.
"Aj keď prvé plány na výstavbu takejto cesty existovali už v 70. rokoch, trvalo vyše 40 rokov, aby sme sa dopracovali k reálnemu rozhodnutiu. Bol to beh na veľmi dlhé trate, ale sme v cieli," konštatoval Érsek, ktorý bude mať v rezorte dopravy na starosti aj rýchlostné cesty.
Pripomenul, že strana Most-Híd od svojho vzniku bojovala za výstavbu rýchlostnej cesty na Žitný ostrov, mala ju neustále ako jednu z priorít vo svojom programe. Po odobrení projektu vládnym kabinetom môže minister Roman Brecely (nominant #Siete) podpísať zmluvu na výstavbu obchvatu s víťazným konzorciom na čele so španielskou firmou Cintra. Projekt by mal byť hotový za vyše štyri roky.
Strana #Sieť zase oceňuje, že sa do zmluvy na obchvat Bratislavy dostala aj takzvaná protischránková klauzula. "Najdôležitejšou zmenou z pohľadu #Siete je zavedenie takzvanej protischránkovej klauzuly, ktorá umožní verejnosti spoznať konečných užívateľov výhod. Napĺňame tak svoj sľub, že vo verejnom priestore schránkové firmy nestrpíme," zhodnotil predseda strany #Sieť Radoslav Procházka.