Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
13.02.2016 19:23 | Správy | Domáce správy

Zdá sa vám, že je v našich televíziách čoraz viac reklamy? Prieskum ukázal skutočnú pravdu!

Málokoho poteší, keď mu obľúbenú reláciu, či film preruší reklama. Prieskum ukázal, aký objem reklamy je v našich televíziách.

Diváci sledovali na obrazovkách celoštátnych slovenských televízií v uplynulom roku viac reklamy. Jej objem narástol takmer o jednu pätinu (19 %), čo sa týka počtu odvysielaných hodín. Informovala o tom spoločnosť TNS Slovakia. Monitoring agentúry ukázal, že celoštátne televízie odvysielali v roku 2015 takmer 1,164 milióna komerčných a sponzorských odkazov v celkovej dĺžke 7255 hodín.

Celková kumulovaná dĺžka odvysielaných reklamných a sponzorských spotov predstavuje takmer 302 dní nepretržitého vysielania jednej stanice, informovala PR manažérka spoločnosti Vladimíra Bunčáková. Všetko pri nezmenenom počte monitorovaných staníc.

Zvýšené množstvo reklamy bolo nasledované medziročným nárastom výdavkov na reklamu, a to o jednu štvrtinu (25 %). Zadávatelia reklamy podľa monitoringu TNS Slovakia preinvestovali v televíziách v roku 2015 bezmála miliardu (viac ako 935 miliónov) eur. Údaj vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje žiadne zľavy, barter, či bonusy, zdôraznila Bunčáková.

Reklamný televízny spot sa vlani skrátil o jednu sekundu na priemerných 22 sekúnd. Najčastejšie boli podľa monitoringu vysielané polminútové spoty, ktorých počet sa oproti roku 2014 zvýšil približne o 35.000, teda takmer o 10 percent. Počet 10-sekundových reklám sa zvýšil o viac ako polovicu (53 %) a o tretinu (33 %) počet 20-sekundových spotov.

Reklamou bolo vysielanie celoštátnych televízií najviac zahltené v piatok 4. decembra 2015. Spolu bolo odvysielaných počas jedného dňa 4321 spotov, zistil monitoring. Najviac divákov si pozrelo spot obchodného reťazca Lidl z kampane Fandíme hokeju 10. mája 2015 počas poslednej tretiny hokejového zápasu Slovensko – Rusko na MS v hokeji.

Rozloženie zadávateľov reklamy z hľadiska segmentov trhu sa na prvých troch priečkach medziročne nezmenilo. Najviac sa investovalo do reklamy bánk a bankových produktov, vrátane stavebných sporiteľní. Na druhom mieste sú mobilní operátori nasledovaní kategóriou voľnopredajných liekov.
Druhý rok po sebe sú na prvých troch priečkach zadávateľov reklamy výlučne mobilní operátori.

Pozíciu lídra si udržal Slovak Telekom, za ním nasledujú Orange a O2. Obchodný reťazec Lidl sa oproti roku 2014 posunul zo 6. na 4. miesto. Po prvý raz sa do desiatky najväčších zadávateľov reklamy prepracoval obchodný reťazec Kaufland (6. miesto) a internetový obchod Alza (10. miesto). Najviac do reklamy investujúcou bankou je Slovenská sporiteľňa na 7. priečke. Zvyšné miesta patria spoločnostiam Unilever (5. miesto), Henkel (8. miesto) a Prima banke (9. miesto).



Viac k téme:
Diskusia /
Súvisiace články:
Autor: TASR

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou FPD Media, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania. Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov viac informácií k ochrane osobných údajov.

Odporúčame z TIVI.sk


Vojenské drony dokážu so sebou niesť aj zničujúce bomby (ilustračné foto).
Na plynové pole zaútočili dronom: Malo to tragické následky
Ukrajinský vojak v Mariupole
USA oznámili dlhodobú vojenskú pomoc: Na Ukrajinu pôjdu zbrane za 6 miliárd dolárov
Tohtoročná víťazka Miss Universe Buenos Aires sa stala Alejandra Rodriquez.
Foto
Miss Universe má šokujúcu víťazku: Takéto niečo tu ešte nebolo! To môže zmeniť históriu
Prezident USA Joe Biden
Čo sa to deje? Biden s Trumpom sa vyhýbajú debatám: Neurčitá odpoveď prezidenta
(ilustračné foto.)
Nakupujete oblečenie cez Shein? Európska únia sprísňuje bezpečnostné pravidlá!
Ilustračné foto
Príznak demencie či Parkinsona, ktorý spozorujete v noci: Ak sa vám deje TOTO, zbystrite
Lekári mu inak odporučili, aby nepracoval a odpočíval na vidieku.
Britský kráľ vydal oficiálne vyhlásenie: Karol III. oznámil veľké rozhodnutie
Nitrianskych hokejistov prekvapil René Rendy (uprostred).
Zemetrasenie pod Zoborom! V uliciach Nitry prepukli majstrovské oslavy
požiar ilustračne
V hoteli vypukol požiar, hasiči bojovali s plameňmi dlhé hodiny: Najmenej 10 ľudí zomrelo
Na prestížnej udalosti hľadali nové tváre modelingu.
Foto
Tlačia deti do modelingu: Syn vdovy po Pašekovi st. († 37) ohúril a aha, ako vyrástla Haklovej dcéra!
(ilustračné foto).
Veľká Británia spustila revolučné očkovanie: Vyrieši to jeden z najsmrteľnejších problémov ľudstva
Foto
Nitriansky spasiteľ Stavjaňa: Ako to vyzerá s jeho budúcnosťou?