Práve preto sa však teraz môžu tešiť z vynovených električkových tratí a z krásnej zmodernizovanej budovy železničnej stanice. Na prvý pohľad vyzerá ukážkovo, no niektorým obyvateľom ešte bijú do očí pôvodné nástupištia. Budova železničnej stanice je zmodernizovaná a pracuje sa na posledných detailoch. V súčasnosti sú v objekte okrem čakárne pre cestujúcich a predaja lístkov aj reštaurácia, drogéria či lekáreň. Pribudli nové eskalátory a výťah. „Stanica je pekná, horšie je to na nástupištiach. Opravené je jedno, kam sa dá dostať priamo z budovy. Na ďalšie však vedú iba schody, a tak majú najmä starší ľudia problémy dostať sa tam,“ myslí si Košičanka Monika (43).
Pocity mnohých Košičanov potvrdil aj generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Dušan Šefčík. „Imobilní ľudia sa v súčasnosti vedia dostať z prízemia na poschodie iba v budove stanice a k I. nástupištiu,“ konštatoval D. Šefčík. Podľa jeho slov však platí, že ak sa zákazníci s poruchou hybnosti nahlásia vopred, prednostne sa vlaková súprava pristaví práve na dostupné I. nástupište.
Minister na kontrole
Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Počiatek zavítal do Košíc na kontrolný deň. Obzrel si vynovenú železničnú stanicu za 6,7 milióna eur a povozil sa v električke, ktorá išla po zrekonštruovanej trati. Potvrdil, že mesto dostane na opravu koľajníc ďalšie milióny. Radnica už na tento účel získala približne 120 miliónov eur, za ktoré nakúpila 33 električiek a zrekonštruovala 10 kilometrov tratí. Približne rovnakú sumu by mala dostať na ďalšie úseky.