Zo záznamu sa zdá, že kopilot Andreas Lubitz († 27) počas konverzácie zmenil prejav.
Lietadlo odštartovalo z Barcelony o 10.01, teda s polhodinovým meškaním, ktoré spôsobilo preťaženie letiska, nie technická chyba.
Čo sa dialo v kokpite:
- Prvých 20 minút sa podľa záznamu odohrávala v kabíne normálna konverzácia. Vyšetrovatelia ju opisujú ako srdečnú a ústretovú.
- Následne pilot informuje kopilota o pristátí v Dűseldorfe, Lubitzove odpovede naraz začínajú byť úsečné.
- Pilot Patrick Sondheimer žiada kopilota, aby prevzal kontrolu nad strojom.
- Je počuť, ako sa kreslo posúva dozadu a ako sa zatvárajú dvere. Vyzerá to tak, že pilot odišiel na toaletu.
- Krátko potom kopilot aktivuje tlačidlá na letovom monitorovacom systéme a zahajuje klesanie. Tento krok sa nedá spraviť náhodne, musel ho spraviť úmyselne.
- Sondheimer niekoľkokrát žiada Lubitza cez video-intercom, aby ho pustil do kabíny.
- Pilot klope na dvere. Neozýva sa žiadna odpoveď, je počuť len Lubitzov pokojný dych.
- S lietadlom sa opakovane snaží spojiť kontrolná veža v Marseille.
- Kontrolná veža žiada pilota, aby zadal tiesňový kód 7700. Znovu neprichádza odpoveď a lietadlo dostáva prioritu na pristávanie.
- Kontrolná veža žiada ostatné lietadlá, aby skúsili lietadlo kontaktovať rádiom. Žiadna odpoveď.
- Je počuť zvuky alarmu, ktorý varuje pred blížiacou sa zemou. Ozývajú sa hlasité rany, ako sa pilot snaží vyraziť dvere.
- Pred osudným nárazom je počuť ešte jedna rana, lietadlo opatrne zavadilo o zem, než sa roztrieskalo o svah. Výkriky pasažierov boli podľa vyšetrovateľov počuť až v posledných sekundách.