Ten zodpovedá za to, aby počas zimy do ulíc vyšli odhŕňače a posypové vozidlá. Primátor Ivo Nesrovnal sa rýchlo spamätal a dispečingu zohnal ďalší telefón, vozidlo na kontrolu komunikácií a starý počítač nahradil dvojicou nových. Navigácia na monitorovanie áut v teréne však stále chýba. Magistrát by sa tak mohol inšpirovať v Rači, kde majú GPS už tretí rok.
Nesrovnal momentálne diskutuje s dodávateľskou firmou, ktorá má na starosti zimnú a letnú údržbu. „Rokujeme o tom, aby sa dal pohyb vozidiel lepšie kontrolovať. Aby sme vedeli, kadiaľ jazdia, či sypú alebo nesypú, či majú zdvihnutú, resp. spustenú radlicu,“ uviedol primátor. Dosiahnuť sa to dá len pomocou inštalácie GPS navigácie, ktoré sú v pláne až budúcu zimu. V Rači už s GPS navigáciou fungujú tretiu zimu.
„Vďaka GPS zariadeniu vieme presne určiť, kedy a či daná cesta upravená bola, alebo nie. Zariadenie nám pomáha zefektívniť zimnú údržbu a zároveň máme prehľad vykonaných prác pri prípadných sťažnostiach od občanov,“ povedal starosta Rače Peter Pilinský. Dve navigácie vyšli Raču na 943 € a služba monitorovania stojí 14,40 € mesačne za jedno auto. Na magistráte chýba aj meteorológ. „Máme však rôzne meteorologické systémy, ktoré by mali predpovedať, kedy sa blíži sneženie,“ vysvetlil Nesrovnal. Dispečerom opravili aj monitoring kamier, teraz tak môžu sledovať 36 kamier namiesto pôvodných 18.
Magistrát má na 449 km ciest 54 vozidiel a 2 000 ton soli
1. Magistrát a ich dispečing dostáva pokyny a informácie o stave komunikácií od hydrometeorologického ústavu, cestárov a bežných ľudí.
2. Dispečing kontaktuje dodávateľskú firmu A. R. K. , aby 54 vozidiel vyšlo do rajónov odhŕňať či posýpať cesty.
3. Cesty I. a II. triedy, posýpajú soľou, úseky blízko vody a mosty eko soľou.