Vzdušné lety totiž podľa kompetentných znečisťujú životné prostredie. Airbus počas jednej cesty vyprodukuje až 4 tony oxidu uhličitého. Cesta autobusom, ktorá trvá približne rovnako, pritom zaťaží prírodu oxidom 50-krát menej.
Službu na dennej báze by mala poskytovať letecká spoločnosť FLY NIKI. Aerolinka však expanziu na Slovensko posunula a linka by mala začať premávať namiesto apríla až v októbri 2015. Pre nízku letovú výšku potrebuje lietadlo viac než jednu tonu paliva.
Rakúšanom prekáža aj chýbajúca daň za leteckú dopravu absentujúca aj na Slovensku a nízke odvody. Chýbajú tiež poplatky za hluk pri štarte a pristávaní. Pohonné látky používané na leteckú prepravu osôb sú od daní oslobodené na základe dohody európskeho spoločenstva. „Oslobodenie daní za letecký benzín by sa malo zrušiť, pretože to negatívne ovplyvňuje železnice,“ uviedol hovorca rakúskeho Greenpeace Walter Sauer. Riešením by podľa neho mohli byť ICE vlaky z Bratislavy do Viedne, ktoré sú k prírode šetrnejšie.
S Rakúšanmi sa zhodujú aj niektorí Slováci a tieto lety odsudzujú najmä z dôvodu zhoršenia kvality života. „Letecká preprava má výrazne vyššiu spotrebu fosílnych palív, a teda aj emisie skleníkových plynov, ako autobusy alebo vlaky,“ uviedol Pavol Široký, koordinátor klimatickej a energetickej kampane Greenpeace Slovensko. „Lety medzi Schwechatom a Bratislavou sú v princípe prestupové,“ dodala hovorkyňa FLY NIKI Milene Platzer.
Do Viedne za pol hodiny
Lietadlo Embrair preletí 56-kilometrovú trasu približne za 25 minút. Aeroplán je vo vzduchu maximálne päť minút a na tejto ultrakrátkej trase vyletí maximálne štyri kilometre, čo nie je ani letová výška. Piloti začínajú už v 1 500 metroch pristávať, preto pasažieri môžu ísť na toaletu iba na vlastnú zodpovednosť. Cestujúci majú začať medzi dvoma hlavnými mestami lietať od 1. apríla. Spiatočný lístok ich vyjde na 79 - 89 €.