Prešovskej SAD klesli tržby v priemere o dve percentá. Na linkách, ktoré kopírujú železnicu, dokonca až o osem percent. Ako budú straty kompenzovať, ešte nevedia. Nevylučujú však ani prepúšťanie. Šofér Jozef Varždik (44) zo spoja Prešov - Bardejov, teda z trasy, na ktorej jazdí aj vlak, bol v stredu nešťastný. S autobusom vyrážal o 14.15 hod. a z prešovskej stanice viezol 27 cestujúcich. „Kým neboli vlaky zadarmo, vozieval som v stredu zo stanice 50 – 55 cestujúcich. Po ceste ich pristúpilo toľko, že sa spolu v autobuse vozievalo približne 100 ľudí,“ prezradil dlhoročný šofér.
Jeho slová potvrdil i riaditeľ prešovskej SAD Jozef Kičura. „Zaznamenali sme prepad, ktorý našu firmu ohrozuje. Ešte nevieme, ako sa s tým vyrovnáme. Buď sa nám podarí vykompenzovať straty zájazdmi a diaľkovou dopravou, alebo budeme musieť urobiť nejaké opatrenia, aby sme ušetrili. Ak bude najhoršie, nevylučujem ani prepúšťanie. Najviac sa úbytok cestujúcich prejavuje na trase Prešov – Bardejov a Lipany - Košice,“ uviedol riaditeľ.
Spoločnosť dostáva dotácie od Prešovského samosprávneho kraja. „Nepredpokladám, že by sme od nich dostali toľko peňazí, aby sme mohli aj my jazdiť pre niektoré skupiny ľudí zadarmo. Štát by však mohol kompenzovať aspoň zľavy, ktoré poskytujeme,“ myslí si J. Kičura. Podľa neho je problém aj v tom, že autobusy sa pohybujú po preplnených cestách. „Vlaku v ceste nič nebráni. Naše autobusy však často stoja v zápchach. Autá preskakovať nevieme. Možno by nám čiastočne pomohli aj špeciálne pruhy pre autobusy. Doprava by sa zrýchlila a boli by sme pre ľudí atraktívnejší,“ uzavrel riaditeľ.