Reklamná agentúra Jandl, kde doposiaľ jeho meno svieti v pozícii šéfa stratégie, totiž poskytuje štátnej spoločnosti Tipos marketingové služby za 5,7 milióna eur. Svoj nesúhlas s aktuálnou garnitúrou pritom dáva hlasne najavo nielen v známych kritických stripoch na webe, ktoré denne pozerajú desiatky tisíc ľudí, ale aj v denníku SME. Je cynická obluda rovnako cynická aj v skutočnosti?
Postoj Cynickej obludy k vláde Roberta Fica sa rozhodne nedá označiť za vľúdny. Ondřejíček si často kopne do aktuálnych spoločenských tém, ktoré sa na verejnosti prepierajú. Sám sa v rozhovore z minulého roka vyjadril, že súčasná vláda robí obrovské množstvo absurdných rozhodnutí. Či je jedným z nich aj uzatvorenie zmluvy štátneho Tiposu s agentúrou Jandl na marketingovú stratégiu počas dvoch rokov za 5,7 milióna eur sme sa nedozvedeli. „Nie som zamestnancom agentúry Jandl. Nemám dôvod o tom hovoriť, musíte sa pýtať Jandla, ja s týmito vecami nič nemám,“ povedal nám Ondřejíček. Firma Jandl má na základe kontraktu z roku 2013 vypracovať marketingovo-komunikačnú stratégiu, ktorá zahŕňa aj také veci ako Manuál krízovej komunikácie za 49-tis. € alebo mesačnú správu Facebooku za 7-tis. €.
Ondřejíček podľa Jandlu pripravil komunikačnú stratégiu, ktorá bola súčasťou ich ponuky do výberového konania v roku 2013. „Ďalej na tomto projekte nepracoval a ani v súčasnosti sa nepodieľa na projektoch pre Tipos. Momentálne nám Radoslav Ondřejíček poskytuje svoje služby v oblasti komunikačných stratégii externe, podľa potreby,“ dozvedeli sme sa z agentúry. Konkrétne detaily zmluvy však nechceli prezradiť, odvolávajú sa na mlčanlivosti voči všetkým klientom.
Jedným z ľudí pracujúcich na zákazkách pre Tipos, ktoré zastrešuje Jandl je aj spisovateľ a bloger Samo Marec. Stojí napríklad za reklamou Národnej bločkovej lotérie, ktorú spúšťal minister financii. Sám sa, rovnako ako Ondřejíček, kritikou Ficových rozhodnutí netají. „Budú to zlé roky plné zlého bačovania a raz na ne budem spomínať ako na jedny z najlepších rokov môjho života,“ uviedol po voľbách, kde Smer získal väčšinu v parlamente. Pracovať pre štátnu spoločnosť, ktorú má pod palcom vládna strana však nepovažuje za pokrytecké. „Omnoho pokryteckejšie by z mojej strany bolo, ak by som svoj osobný postoj nevyjadroval kvôli práci pre štátnu spoločnosť. Som rád, že môj zamestnávateľ vie rozlišovať medzi prácou a súkromnými názormi,“ uviedol pre Nový Čas.
Zákazky od Tiposu
Manuál krízovej komunikácie - 49 000 eur
Facebook_JUL - 7 800 eur
Produkcia spotu na kenové hry - 249 562 eur
eTIPOS kasíno – stratégia komunikácie a kampaň - 250 000 eur