Kancelária verejnej ochrankyne práv Jany Dubovcovej vyhlásila verejnú otvorenú súťaž na svoje logo a grafiku komunikácie. Pre takýto typ získania loga a grafických prvkov od mladých grafikov sa rozhodla aj preto, že kancelárii sa v posledných rokoch nepriaznivo znižuje rozpočet.
Na tri priority ombudsmanky na budúci rok totiž vláda v návrhu rozpočtu na rok 2015 schválila nula eur. "Nebudeme mať peniaze nielen na regionálne kancelárie pre imobilných a starších ľudí alebo tých, ktorí si nemôžu dovoliť pricestovať do Bratislavy, ale nula eur je vyčlenených aj na osvetu o základných právach a slobodách či na zlyhávajúcu techniku kancelárie."
Súťaž kancelárie verejnej ochrankyne práv, v ktorej môže verejnosť vymýšľať a navrhovať jej logo a grafiku komunikácie, podporujú viaceré osobnosti marketingu. Ide napríklad o marketingovú riaditeľku Dobrého anjela Ľudmilu Kolesárovú či vedúceho Katedry marketingovej komunikácie Filozofickej fakulty UK Pavla Horňáka. Tí budú spolu s ďalšími logá a grafiku hodnotiť. "Blíži sa Medzinárodný deň ľudských práv, a teda deň zviditeľňovania práv a slobôd všetkých ľudí. Našej kancelárii chýba jednoduchá, zapamätateľná a s ľudskými právami spojiteľná grafická komunikácia, preto sme pripravili verejnú súťaž," vysvetlil hovorca ombudsmanky Glovičko.
Kancelária preto hľadá kreatívca, grafika, dizajnéra či umelca, nemusí však byť profesionál. "Sme radi, že našu otvorenú súťaž podporili bez nároku na honorár viacerí experti z oblasti marketingu, umenia a grafiky, ktorí súťaž vyhodnotia a odporučia ombudsmanke najlepší súťažný návrh," doplnil s tým, že ak sa im takéto zapojenie odbornej verejnosti osvedčí, chceli by v ďalšom roku takto vysúťažiť novú internetovú stránku, keďže súčasný web je už zastaraný.
Po príchode do kancelárie v marci 2012 sa Jana Dubovcová zamerala predovšetkým na obsahovú náplň práce v kancelárii a okrem bežného vybavovania podnetov sa venovala aj prieskumom z vlastnej iniciatívy. "Teraz, v polčase funkčného obdobia, sa chceme venovať aj zlepšeniu komunikácie s podávateľmi podnetov a ešte viac sa zamerať na zvyšovanie povedomia všetkých ľudí o ich základných právach a slobodách," poznamenal . Dnes už je súčasťou komunikácie aj vizuálna identita s inštitúciou, preto sa kancelária rozhodla vysúťažiť grafickú podobu písomnej a elektronickej komunikácie vrátane loga.
Súčasné logo podávajúcich si rúk už podľa Glovička neplní svoju funkciu, preto by sa ľuďom radi prihovárali s novými grafickými prvkami v komunikácii.
Súťaž potrvá do 3. decembra. Následne porota vyberie najlepšie návrhy, pričom výsledky by kancelária chcela vyhlásiť symbolicky na Medzinárodný deň ľudských práv 10. decembra, keďže sa s ním spája podstata súťaže – upozorňovať na práva ľudí a dostávať ich do povedomia. Viac informácií o súťaži ako aj jej podmienky nájdu záujemcovia na stránke http://www.vop.gov.sk/navrhni-logo-pre-ombudsmanku, kde sa môžu tiež prihlásiť.