Taký je odhad Zväzu autobusovej dopravy (ZAD), podľa ktorého takýto krok prinesie samosprávnym krajom výpadok tržieb vo výške 15,8 milióna eur. Autobusári preto žiadajú od štátu finančnú kompenzáciu týchto strát, aby sa nemuseli rušiť spoje či zvyšovať cestovné. "Pokiaľ štát našiel finančné prostriedky na to, aby sanoval výpadok tržieb v železničnej doprave, tak by mal finančne podporiť vyššie územné celky (VÚC), aby výpadok, ktorý očakávame, mohli takisto sanovať," zdôraznil na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave prezident ZAD Peter Pobeha.
Autobusoví dopravcovia pritom za minulý rok prepravili vo všetkých regiónoch Slovenska približne 188 miliónov cestujúcich. Z autobusov do vlakov by sa tak malo podľa odhadov ZAD presunúť zhruba 8 % ľudí, čiže vyše 15 miliónov cestujúcich. Autobusári očakávajú, že časť cestujúcich zmení svoje správanie a rozhodne sa skôr pre vlakovú dopravu než autobusy. Najpravdepodobnejšie je to podľa Pobehu v tých regiónoch, kde je rozvinutejšia železničná doprava.
ZAD zároveň podporuje myšlienku, aby sa vlaky a autobusy objednávali z jedného centra. Namiesto zriadenia akejsi centrálnej dopravnej autority však navrhujú, aby aj regionálna železničná doprava prešla do kompetencie VÚC tak, ako je v súčasnosti autobusová doprava. Objednávanie dopravných výkonov v regiónoch má totiž podľa autobusových dopravcov väčší význam, keďže jednotlivé kraje vedia lepšie posúdiť potreby daného regiónu.