Tím Marussia nasadil len jeden monopost a jazdci mu posielajú odkazy na vozidlách i prilbách. Len Medzinárodná automobilová federácia FIA si dala na čas. Až päť dní po desivej havárii zverejnila svoje stanovisko k Suzuke.
FIA zvažuje zavedenie obmedzenej rýchlosti v situáciách, keď budú piloti prechádzať okolo nebezpečných úsekov na okruhu. Nové bezpečnostné pravidlá by však mohli vstúpiť do platnosti najskôr od budúceho roka. „Samozrejme, budeme so všetkým veľmi opatrní. Nič však nebudeme ihneď meniť,“ povedal pred premiérou formuly 1 v Rusku súťažný riaditeľ FIA Charlie Whiting.
O prípadných úpravách bezpečnostných opatrení chce FIA s tímami rokovať, prvá schôdzka mala byť už včera v Soči. Cieľom opatrení musí byť, aby jazdci mali monoposty v kritických miestach pod lepšou kontrolou.
Bianchi havaroval v Suzuke na tom istom mieste, kde predtým vyletel z trate Adrian Sutil, a vo vysokej rýchlosti narazil do žeriava, ktorý odpratával Sutilov monopost. Francúz utrpel vážne zranenie hlavy a jeho stav je po niekoľkých operáciách kritický, ale stabilný.