Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
23.08.2014 12:00 | Správy | Domáce správy

Liehovar, ktorý dostal od štátu 4 milióny, nabáda mladých popíjať: Vodka na raňajky

Tak toto je škandál! Slovensko zaplavili bilbordy s reklamou na vodku, ktoré zobrazujú mladých opitých ľudí. 

Dopĺňajú to motivačným sloganom Ži po svojom. Odborníci a široká verejnosť len krútia hlavou. Podľa nich má reklama jasný odkaz - motivovať mladých, aby pili viac alkoholu. Výrobca vodky sa od toho dištancuje. Pikantné je, že práve táto známa spoločnosť dostala od štátu štedrú dotáciu.

 

Dievča v kufri auta s privretými očami, ďalšia vo zvláštnej póze v nákupnom košíku či mladík s pohárikom a dievčinou prevesenou cez plece. To je len časť záberov, ktoré vás majú motivovať kúpiť si vodku známej liehovarníckej firmy Gas Familia zo Starej Ľubovne. Ľudia, ktorí sú na týchto obrázkoch, budia dojem, že sú opití.

Ne­uniklo to pozornosti bežných ľudí a niektorí z nich si dali dokonca takú námahu, že sa sťažovali až na Rade pre reklamu. „K dnešnému dňu sme zaevidovali 12 podnetov na túto kampaň,“ povedala riaditeľka rady, Eva Rajčoková. Podľa nej sa ľudia sťažujú na negatívny vplyv bilbordov na mladých a podporu konzumácie alkoholu.

S týmto súhlasí aj odborník na závislosti Ľubomír Okruhlica. Podľa Svetovej zdravotníckej organizácie reklamy na alkohol priamo úmerne zvyšujú konzumáciu alkoholu. Preto je zdraviu nebezpečná a nemala by sa v krajinách, kde je alkohol voľne prístupný, vôbec vyskytovať,“ povedal s tým, že takáto kampaň vplýva viac na mladých ľudí.

Marketingová odborníčka Simona Bubánová tvrdí, že kampaň je zameraná na mladšiu cieľovú skupinu. Nešťastné je jej spojenie s alkoholom. Možno sa takýto prvý plán bude niektorým ľudom aj páčiť, ale o značke treba uvažovať zodpovedne. A marketéri by sa mali správať zodpovedne, povedala Bubánová.

Pomohol štát

Už len čerešničkou na tomto prípade je, že práve tejto firme ministerstvo hospodárstva ešte za čias ministrovania Tomáša Malatinského odkleplo štedrú dotáciu z eurofondov, a to vo výške 4 milióny eur. Zdá sa však, že na ministerstve si z kontroverznej kampane ťažkú hlavu nerobia.

„Predmetná skutočnosť označená ako kontroverzná kampaň nebola zadefinovaná ako podmienka poskytnutia pomoci,“ uviedol Ladislav Bányai z tlačového odboru s tým, že predmetom zmluvy nie je financovanie kampane, ale poskytnutie nenávratnej pôžičky na technológie, výrobu či vytvorenie nových pracovných miest.

Stiahnu ich?

Nový Čas oslovil aj samotnú firmu, ktorá sa prezentuje škandalóznymi bilbordmi. Podľa nich je však všetko v najlepšom poriadku. Spoločnosť GAS Familia vo svojej novej kampani odvážne ukazuje mladých ľudí, ktorí sa dokážu baviť, a pritom nemusia byť opití. Vedia, že nechcú nudný život, no nechcú sa so životom ľahostajne zahrávať, argumentovali nám s tým, že zábery neukazujú ľudí pod vplyvom alkoholu.

Svoju novú reklamu však budú musieť vysvetľovať už na začiatku septembra na komisii Rady pre reklamu. „Ak sa zistí, že bol porušený kódex, vyzveme spoločnosť, aby reklamu upravila, alebo stiahla,“ dodala riaditeľka Rajčoková.

Reklama alkoholických nápojov nesmie:

- nevhodným spôsobom informovať o tom, že konkrétny produkt má mimoriadny účinok

- neprípustnou je reklama obsahujúca konzumáciu alkoholického nápoja alebo jej náznak maloletým alebo osobou, ktorú možno považovať za maloletú

- nesmie ani v náznakoch prezentovať nezodpovedný postoj ku konzumácii alkoholu

- nesmie zobrazovať spotrebu alkoholických nápojov za takých okolností, ktoré sú všeobecne považované za nevhodné či nerozumné

- nesmie ani naznačovať nadmernú konzumáciu alkoholických nápojov, alebo následky tejto nadmernej konzumácie, najmä nesmie zobrazovať opitých, ak nejde o prevenciu

Diskusia /
Súvisiace články:
Autor: © Nový Čas

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou FPD Media, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania. Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov viac informácií k ochrane osobných údajov.

Odporúčame z TIVI.sk


Foto
Je to oficiálne vonku: Bátovská Fialková prehovorila o svojej budúcnosti
European Union flags in front of the Berlaymont building (European commission) in Brussels, Belgium.
Podpláca Rusko europoslancov? Parlament je zhrozený! Treba urýchlene konať
Foto
Attila Végh pocíti odklon sponzorov: O koľko peňazí príde na reklame?
Prison concept. Jail bars and metal handcuffs on the floor, dark background. 3d illustration
Pre muža nastanú krušné časy: Odsúdili ho za vlastizradu! Čo chcel stvárať na Ukrajine?
Posledné zbohom Dušanovi Grúňovi († 81).
Foto
Emotívna FOTO z pohrebu Dušana Grúňa († 81): Zdrvenú vdovu Majku utešovali Golonka s manželkou
Piran, Slovenia. Beautiful aerial view on Piran town, ancient buildings with red roofs and Adriatic sea in southwestern Slovenia
Krajinu si mýlia so Slovenskom: Veľký príval turistov ich môže zahriať pri srdci!
Negotiation between Hungary and European Union. Hungarian and European flags in background.
Je demokracia Maďarov v ohrození? Europoslanci po obavách začali konať
Alojz Hlina
Hlina: Návrh novely zákona o ochrane prírody je mimoriadne nebezpečný
Marek Eštok
Eštok v Číne: Príprava na Ficovu návštevu! Čo sa tam dialo?
Predseda vlády Maďarska Viktor Orbán.
Viktor Orbán sa na konferencii konzervatívcov rozrečnil: Pozrite sa, čo povedal o Maďarsku!
(ilustračné foto)
Slovensko sa dočkalo veľkej pocty: Fínsko nám venovalo najnovšie číslo časopisu! TOTO v ňom je
Zuzana Ťapáková a Ľuboš Machaj.
Napätie v RTVS rastie: Odvolal riaditeľ Machaj šéfku marketingu Ťapákovú?