Už niekoľko mesiacov prebieha výstavba prvej etapy. V rámci nej vybudujú dvojkoľajnú trať od križovatky Štúrovej a Jesenského ulice cez Šafárikovo námestie a Starý most po križovatku Jantárovej cesty a Rusovskej cesty. Hlavné mesto má však záujem o vylepšenie celého projektu električky do Petržalky a navrhlo niekoľko zmien. Mesto ich však ešte nemá všetky odsúhlasené. Tu sú niektoré z nich.
1. Zrušenie parkovania na Štúrovej ulici. Nahradí ho farebne odlíšený cyklopruh v smere na Starý most od Dobrovičovej ulice po riadenú križovatku.
2. Pribudnú dva priechody pre chodcov – na začiatku zastávky a na konci pri Univerzite (zrušenie priechodu uprostred zastávky) a namiesto zábradlia budú osadené lavičky.
3. Posun zastávky zo Štúrovej pred park na Šafárikovom námestí a Univerzitu Komenského (poloha zastávky bude namiesto jazdného pruhu vľavo zo Štúrovej ul.)
4. Úprava povrchu chodníkov na celom úseku Štúrovej ulice farebným odlíšením od vozovky a električkovej trate.
5. Pozdĺž západnej strany Štúrovej ulice pribudne výsadba stromov.
6. Vytvorenie priechodu pre chodcov pri Mýtnom domčeku. Polohu zastávky upravia posunom o 5 m pri vyústení mosta. Ten má po stranách cyklistické pruhy a peší chodník.
Obratisko v Petržalke, Bosákova ulica
V pôvodnom projekte sa rátalo s vybudovaním obratiska, na ktorom by sa električky po prejdení ponad Dunaj mohli otočiť. V novom návrhu už plánujú postaviť špeciálnu obojstrannú výhybku a odstavnú dvojkoľajnú trať v dĺžke minimálne 35 metrov.