Na presune lode po 350-kilometrovej trase sa podieľalo niekoľko remorkérov a pomocných plavidiel. Loď sa vrátila na miesto, kde bola prvýkrát v roku 2005 spustená na vodu. Teraz ju čaká posledná kapitola jej smutnej histórie. Najbližšie dva roky ju budú špecialisti rozoberať a kus po kuse posielať do šrotu. Costa Concordia sa potopila 13. januára po tom, čo sa priblížila k plytčine pri ostrove Giglio.
Nehoda si vyžiadala život 32 cestujúcich, dodnes sa nenašli dve telá. Na zložitých prípravných prácach na jej presun do prístavu začali špecialisti pracovať v septembri minulého roka. Naklonenú loď pomocou špeciálnych nafukovacích vankúšov dostali do pôvodnej polohy. Costa Concordia sa na svoju poslednú cestu vydala v stredu a do prístavu priplávala podľa plánu.
Remorkéry museli dokonca spomaliť rýchlosť operácie, aby do konečnej destinácie neprišli o niečo skôr. Následne sa na rozoberaní lode bude dva roky podieľať až tisíc ľudí. Astronomickú sumu za jej likvidáciu zaplatia poisťovne. Poslednou neuzavretou kapitolou tragédie zostáva súdny proces s kapitánom Francescom Schettinom, ktorý potápajúcu sa loď opustil medzi prvými. V prípade uznania jeho viny mu hrozí dvadsať rokov v base.
Práce na vraku
- 40 000 - 50 000 ton ocele skončí v šrote
- 1 000 ľudí bude loď rozoberať
- 750 000 000 € bude stáť celý proces jej likvidácie
Časová os
- Spustenie na vodu 2. septembra 2005
- Prvá plavba 14. júla 2006
- Stroskotanie 13. januára 2012
- Prevrátenie do pôvodnej polohy 17. septembra 2013
- Príchod do prístavu na zošrotovanie 27. júla 2014